راسان درب
نصب درب ضد سرقت

در این مقاله قصد داریم، نصب درب ضد سرقت به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم، تا شما بتوانید با مراحل نصب آن آشنا شوید. آشنایی با مراحل نصب درب ضد سرقت به شما کمک می کند، تا هنگام خرید اطلاعات لازم را در مورد نصب درب بدانید، و بتوانید ابعاد درستی را برای سفارش درب اعلائم کنید.

نکته ی مهمی که در رابطه با نصب درب وجود دارد، این است، که حتماً باید نصب درب با دقت بالایی انجام شود، تا بتوانید میزان امنیت واحد خود را تأمین کنید. به همین خاطر توصیه می کنیم، برای انجام این کار از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید.

راسان درب
راسان درب

نصب درب ضد سرقت یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط فروشگاه راسان درب می باشد، که شما می توانید هر زمانی که نیاز به نصب درب ضد سرقت برای ساختمان و یا دفاتر کاری خود داشتید، بتوانید از نصاب های حرفه ای و باتجربه این مجموعه استفاده کنید. همان طور که می دانید، درب های ضد سرقت در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به نیاز مشتریان طراحی و تولید می شوند. هر یک از این مدل تفاوت هایی نسبت به هم دارند. وجود این تفاوت ها باعث می شود، تا نحوه ی نصب هر مدل با مدل دیگر فرق داشته باشد. البته فقط تفاوت درب های ضد سرقت از لحاظ ساختار نمی تواند روی روش های نصب آن تأثیرگذار باشد. نوع دیوار، فریم انتظار و مقاومت دیوار نیز می تواند بر روی نوع نصب درب تأثیرگذار باشد. با توجه به این که درب های ورودی در مدل مختلفی طراحی و برای فروش به بازار عرضه می شوند، از مهم ترین و کاربردی ترین نوع این درب ها می توان به درب لابی، درب حیاط، درب پارکینگ و... اشاره کرد. افراد زیادی برای این که بتوانند امنیت و ایمنی مورد نیاز ساختمان خود را تأمین کنند، تمایل دارند، درب هایی که به صورت ضدسرقت طراحی می شوند، را جایگزین درهای قدیمی کنند. همین مسئله باعث می شود، تا نصب درب ضد سرقت اهیمت ویژه ای داشته باشد.

قیمت نصب درب ضدسرقت

نکات مهم در رابطه با نصب درب ضد سرقت

قبل از این که از نصاب ها برای نصب درب کمک بگیرید، بهتر است، به نکاتی مهمی که در ادامه با آن ها اشاره می کنیم، توجه داشته باشید، تا نصب درب بدون هیچ عیب و نقصی انجام شود. درهای ضد سرقت هم مانند دیگر درب بهتر است، پس از تولید نصب شوند، تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

  • اندازه فریم درب ضد سرقت

با توجه به این که چهارچوب درب قرار است، بر روی فریمی که در داخل دیوار قرار دارد، نصب شود، حتماً فریم های در نظر گرفته شده برای آن باید از قوطی فلزی های 40*80 و یا 40*100 باشد. نکته ی مهمی که در رابطه با فریم درب وجود دارد، ابعاد فریم دیوار، نسبت به چهارجوب درب ضد سرقت است، که باید طول و عرض فریم دیوار به ترتیب 2 و 3 سانتی متر بیشتر از ابعاد درب باشد. 

  • چهارچوب درب ضد سرقت

وزن درب های ضدسرقت نسبت به درب های معمولی سنگین تر می باشد، به همین خاطر چهارچوبی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، باید تحمل وزن درب را برای مدت زمان طولانی داشته باشد. چهارچوب انتخاب شده برای درب ضد سرقت دارای یک فریم آهنی می باشد، تا لولاها بر روی آن پیچ شوند. قسمتی از چهارچوب که زبانه قفل در آن قرار می گیرد، نیز باید ساختار فلزی داشته باشد. 

مراحل نصب درب ضد سرقت

  1. برای این که نصب درب ضد سرقت آغاز شود، اول باید نسبت به نصب چارچوب به عنوان پایه ی اصلی اقدام شود. جهت تعیین ابعاد در نظر گرفته شده برای چهارچوب اول باید ابعادی که قرار است، درب ساخته شود، را اندازه گیری کنید. بعد از این که چهارچوب مد نظر برای درب ساخته شد، باید این فریم سر جای خودش نصب شود. نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است، که اگر ساختمان شما در حال نوسازی می باشد، بهتر است، نصب فریم قبل از انجام سفیدکاری انجام شود، و حتماً باید چهارچوب قبل از نصب باید با ماده ضد زنگ عایق‌ کاری شود.
  2. در مواردی که ساختمان شما از قبل سفید کاری شده است، و در حال نوسازی نیست، و شما قصد دارید، در ضدسرقت بر روی چهارچوب قدیمی نصب شود، پیش از سفارش درب باید شرایط چارچوب بررسی شده تا نصاب مطمئن شود، که چهارچوب از نظر تحمل وزن درب ضدسرقت مناسب می باشد، یا نه.
  3. در مرحله ی بعد باید قفل و دستگیره ی انتخاب شده توسط مشتری بر روی درب نصب شود. اغلب تولید کنندگان این درب یراق آلات مورد نیز مشتریان را به طور جداگانه برای مشتریان ارسال می کنند.
  4. مرحله ای که برای نصب حتماً باید دقت زیادی داشته باشید، اتصال لولاها می‌ باشد. جهت تعیین محل دقیق قرارگیری لولاها روی درب، باید شکاف 3 میلی‌ متری را رعایت کرده و بعد محل لولاها را علامت‌ گذاری کنید. پس از این محل دقیق را مشخص کردند، از یک مته 2 میلی‌ متری برای نصب 3 لولا در طول درب، یکی در پایین، یکی در وسط و یکی در بالای درب باید استفاده شود.

نصب درب ضد سرقت با فریم

بعد از انجام شدن تمام مراحلی که در بخش بالا به آن اشاره کردیم، نصاب می تواند از روش های زیر برای نصب استفاده کند.

  • جوش دادن

  1. برای نصب درب به روش جوش دادن ابتدا باید درب را از سمتی که باله ندارد، وارد چارچوب کرده، و از تراز بودن آن مطمئن شوید.
  2. درب را از نقاطی که برای جوشکاری تعیین شده است، به وسیله ی چند خال جوش به طور موقت به چارچوب وصل کنید.
  3. بعد از انجام مراحل ذکر شده مجدداً درب را تست کنید. بعد از تست می توانید درب را به طور کامل از محل‌ های تعیین شده با جوش‌ های مستحکم به چهارچوب متصل کنید.
  • رول بولت

برای این که از روش رول بولت برای نصب درب ضد سرقت استفاده کنید، باید دیوارهای مستحکمی در اطراف درب وجود داشته باشد. وجود دیوارهای بتنی بهترین گزینه برای نصب می باشد.

  1. برای نصب درب به روش رول بولت ابتدا باید درب و چارچوب باید به طور کامل با یکدیگر تراز شوند. 
  2. در گام بعدی باید لولاها را با دیوار هماهنگ شده و محل نصب تعیین و به وسیله ی مته مناسب سوراخ شود.
  3. بعد از این که درب را مجدد نصب کردید، از تراز بودن درب و دیوار مطمئن شوید، و رول‌ بولت‌ ها را با احتیاط وارد حفره‌ های مشخص‌ شده کنید.

نصب درب ضد سرقت بدون تخریب

یکی از بهترین گزینه ها جهت نصب بدون تخریب چهارچوب، ابعاد چهارچوب قدیمی است. در صورتی که ابعاد داخل به داخل چهارچوب قدیمی از ابعاد استاندار کوچک‌ تر باشد، ممکن است، که بعدها برای اسباب کشی دچار مشکل شوید. در این روش، چهارچوب موقع نصب به دو بخش تقسیم می‌ شود. یکی از بخش ها (تکه‌ های) آن رو به بیرون می باشد، و دیگری روی آن نصب می‌ شود. در مواردی که قطر دیوار بیشتر می باشد، باعث می شود، امنیت درب ها در برابر ورود افراد ناشناس افزایش پیدا کند. در برخی از موارد ممکن است، چهار چوب قدیمی هنوز مشخص و در معرض دید باشد. برای این که بتوانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید، باید از چوب و پروفیل یا MDF برای پوشاندن آن استفاده کرد. 

نصب درب ضد سرقت با بتن

نصب درب ضد سرقت با بتن

در مواردی که دیوار شما از نوع بتنی باشد، می تواند از روش نصب درب ضد سرقت با بتن استفاده کنید. در این موارد از رول بولت استفاده می شود. (رول بولت نوعی از میخ می باشد، که تکنولوژی به کار گرفته شده در آن بالاتر می باشد.) 

برای انجام این روش ابتدا باید روی بتن چندین سوراخ زده شود. حتماً باید درب شاغول شود، تا تعیین شود، که آیا درب به صورت صاف و بدون کج بودن قرار گرفته است، یا خیر. در مواردی که به درستی و صاف روی دیوار قرار گرفته بود. شما می توانید چند سوراخ جهت قرار دادن روی بولت ها با استفاده از مته ایجاد کنید. رول بولت ها را باید تا انتها در سوراخ ها جای دهید. بعد از انجام این مراحل نام برده شده در این مرحله باید با استفاده از آچارهایی که مخصوص رول بولت می باشند، آن ها را سفت کنید. رول بولت ها دارای پرچ هایی می باشد، که پس از سفت شدن در داخل بتن قرار می گیرند. مقاومت رول بولت ها بسیار زیاد می باشند، و می توانند وزن های سنگین را تحمل کنند.

نصب درب ضد سرقت با چهارچوب کشویی  

درب ضد سرقت با چهارچوب کشویی قابل تنظیم از 14 تا 30 سانتی متر می باشد. با توجه به ضخامت تیغه های کشیده شده در ساختمان این چهارچوب ها می تواند به اندازه آن ها باز شده، و از همه ی جهت ها از داخل منزل و هم از داخل راهرو ها دیوار را بقل کند، و پوشش دهد. این مدل از درب ها با این چهارچوب ها این امکان را برای شما فراهم می کند، تا جهت تعویض درب ورودی و یا تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت بدون تخریب اقدام شود. 

قیمت نصب درب ضد سرقت

قیمت نصب درب ضد سرقت با توجه به موارد مختلفی اعم از هزینه ی حمل و نقل درب، نصب کامل همراه تخریب چهارچوب و یا بدون تخریب تعیین می شود. جهت اطلاع از قیمت دقیق تعرفه ی نصب با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ