X

باز کردن درب ضد سرقت هنگام جاماندن کلید

09129315210 کارشناس فروش
روش های باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

درب ضد سرقت بدون کلید به سختی قابل باز شدن می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه امنیت این درب شوید و با راهکارهای لازم در مواقع نداشتن کلید برای باز نمودن درب آشنا شوید.

راسان درب
راسان درب

درب ضد سرقت + راسان درب

درب ضد سرقت برای اینکه بتواند امنیت لازم را برای شما ایجاد کند باید دارای مشخصات و استاندارهایی باشد. تمام محصولات تولید شده و عرضه شده در راسان درب دارای بالاترین سطح امنیت و کیفیت می باشند.

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای خریداران درب ضد سرقت پیش می آید این است که آیا بدون کلید امکان باز نمودن درب ضد سرقت وجود دارد؟ اگر کلید پشت درب بماند چگونه اقدام به باز نمودن درب نماییم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسید.

باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن قفل درب ضد سرقت در نگاه اول می‌تواند کاری سخت باشد. این درب‌ها بسیار سنگین و محافظت شده هستند و درگیر شدن با آنها می‌تواند طاقت فرسا باشد اما این همه ماجرا نیست. باز کردن قفل درب ضد سرقت گاهی از درب‌های چوبی راحت‌ تر است و گاهی به اندازه قفل گاو صندوق می‌تواند وقت گیر باشد. از مشخصات درب ضد سرقت با کیفیت این است که دارای یک قفل امن و با کیفیت باشد، تا امنیت بیشتری را برای شما فراهم بیاورد.

انواع قفل درب ضد سرقت:

قفل درب ضد سرقت یکی از مهم ترین قسمت ها و اجزای یک درب به حساب می آید. اگر قفل درب دارای کیفیت خوبی نباشد عملا از امنیت آن کاسته می شود و دیگر نمی توان به آن در اطمینان صد در صد داشت. انواع قفل که میتوان در درب ضد سرقت نصب شود عبارتند از:

قفل دیجیتال کارتی

از قفل دیجیتال درب ضد سرقت کارتی بیشتر در جاهایی که نیاز به امنیت بالا دارند مثل هتل ها، شرکت ها و سازمان ها و.. استفاده میشود. قفل دیجیتالکارتی درب ضد سرقت دارای قابلیت های زیادی می باشد که از جمله میتوان به این موارد اشاره کرد: کد پذیری، هشدار به صاحب خانه در صورت باز بودن درب ضد سرقت، دارا بودن سیستم کنترل مرکزی، دو عدد کلید یدکی به منظور استفاده در مواقع  ضروری و امکان از کار انداختن کارت در صورتی که کارت گم شود.

قفل دیجیتال اثر انگشتی

این نوع  قفل دیجیتال قابلیت نصب روی انواع درب ضد سرقت را دارند. نصب این نوع قفل اثر انگشتی هیچ نوع تداخلی با سیستم قفل درب ضد سرقت و مغزی ندارد. در این نوع از قفل درب ضد سرقت در ابتدا باید هر تعداد اثر انگشتی که لازم است در حافظه ذخیره شود. باید این را در نظر بگیریم که این نوع قفل اثر انگشتی فقط با اثر انگشت باز میشود و هیچ کلیدی ندارد.

قفل درب ضد سرقت کلیدی

این نوع قفل درب ضد سرقت از جمله معمولی ترین و در دسترس ترین و پر استفاده ترین  نوع قفل ها میباشد. هر درب ضد سرقت یک کلید کارگری دارد و یک سری کلیدهای اصلی. این نوع دسته بندی زمانی مفید است که یک ساختمانی در هنگام ساخت و ساز رفت و آمد افراد متفرقه در آن زیاد است.
در این زمان میتوان از کلید کارگری استفاده کرد و بعد از مستقر شدن افراد خانواده و تمام شدن کارهای ساختمانی می تواند از کلیدهای اصلی استفاده کرد. و به این شکل افراد غیر مجاز دیگر اجازه ورود ندارند چون دیگر کلیدهای کارگری اعتبار ندارند. کلید درب ضد سرقت از نوع کلید کامپیوتری میباشند که معمولا امکان ساخت از روی آنها وجود ندارد. در صورتی هم که قابل ساخت باشند مدت زمان زیادی طول میکشد و معمولا کار کلیدسازهای حرفه ای است.

قفل آژیردار درب ضد سرقت

با توجه به افزایش سرقت‌ها از طریق توپی قفل شرکت های قفل سازی اقدام به تولید قفل آژیر دار نموده اند. با وارد آمدن ضربه به سیلندر یا درب، شوک سنسور داخل قفل فعال شده و آژیر موجود در قفل به صدا در می‌آید.

امکان نصب این قفل ها بر روی درب های راسان درب امکان پذیر است.

قفل گاوصندوقی 

یکی از انواع قفل مکانیکی که بر روی درب ها قابل نصب است و بسیار محکم و قابل اعتماد است قفل گاوصندوقی است. این قفل ها دارای مغزی نیستند و از آن جایی که بسیاری از سرقت ها با تخریب و بیرون آوردن مغزی(توپی) قفل انجام می شود دیگر این گونه تخریب ها امکان پذیر نخواهند بود. همچنین این قفل ها ضد اسید هستند و در مقابل آن مقاومت بسیار بالایی دارند.

همانطور که می دانیم یکی از مهمترین شاخص ها برای سارقان زمان است .پس یکی از دلایلی که به درب های ضد سرقت میشود بیشتر از درب های معمولی اطمینان کرد فقط به این علت نیست که کلید آنها کامپیوتری است و امکان کپی کردن نیست بلکه بیشتر به این خاطر است که این کلیدها بسیار سخت تر کپی میشوند و زمان طولانی برای کپی نیاز دارند.

انواع قفل درب ضد سرقت
 

 

آیا قفل های درب های ضد سرقت قابل باز کردن هستند؟

یکی از سوالاتی که معمولا توسط خریداران درب ضد سرقت پرسیده میشود این است که آیا امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت وجود دارد یا خیر؟
و یا میتوان کلید درب ضد سرقت را مجددا ساخت یا نه؟
در پاسخ به سوال اول باید گفت باز کردن درب ضد سرقت تا حد زیادی بستگی به قفل به کار رفته در درب ضد سرقت دارد. در درب ضد سرقت ارزان به دلیل پایین بودن کیفیت قفل ها شاید به راحتی بتوان آن را باز کرد. هرچه قفل از امنیت بیشتری برخوردار باشد باز کردن درب، و وارد شدن به منزل سخت تر میشود. بنابراین همواره پیشنهاد میشود امنترین قفل را برای درب ضد سرقت خود برگزینید. در بهترین نوع درب ضد سرقت از قفل ها با بالاترین امنیت استفاده شده است.
در پاسخ به سوال دوم باید گفت بله، کلیدهای قفل ضد سرقت را هم مانند هر کلید دیگر میتوان ساخت. فقط با توجه به اینکه کلید قفل درب ضد سرقت کامپیوتری است هزینه بیشتری نسبت به ساخت سایر کلیدها دارد.

برای داشتن امنیت بالا توصیه می‌شود از محصولات اصل بازار که در فروشگاه های معتبر به فروش می‌رسد خریداری نمایید. برخی از مدلهای درب ضد سرقت ارزان موجود در فروشگاه‌ها، فاقد کیفیت لازم می‌باشند.

در راسان درب شما می‌توانید بهترین و امنترین مدلهای درب ضد سرقت را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

باز کردن قفل درب  با کارت اعتباری

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا درب های ضد سرقت چند قفل دارند؟ این به خاطر این است که می‌توان با خم کردن و مهار کردن زبانک یک قفل، آن را از مدار خارج کرد. از کار انداختن قفل به این صورت با یک کارت اعتباری فیلم رادیولوژی و چیزی از این دست امکان پذیر است.
 که اگر شما چیزی مانند یک کارت اعتباری یا فیلم رادیولوژی را بین زبانک و شکاف قفل قرار دهید، می‌توانید با یک هل دادن درب ضد سرقت را باز کنید. البته این زمانی است که یک قفل ساده درب ضد سرقت را بسته باشید و مابقی قفل‌ها باز باشد. قفل‌های چند زبانه‌ای با فرو رفتن عمیق در جدار درب ضد سرقت عملا مانع از نفوذ به زیر زبانک می‌شوند و راه را بر این کار می‌بندد.
به یاد داشته باشید این روش برای باز کردن قفل درب ضد سرقت زمانی عملا کاربرد دارد که شما پشت درب منزل مانده‌اید و کلید را فراموش کرده‌اید. این روش عملا برای باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون تخریب قفل است.

باز کردن قفل درب ضد سرقت با تخریب قفل

هر قفلی با یک سری ساچمه رمز گذاری می‌شود. اگر این ساچمه‌ ها از قفل خارج شود عملا قفل را تخریب کرده‌اید و به راحتی با یک پیچ‌ گوشی می‌توانید قفل را باز کنید. البته به یاد داشته باشد که قفل شما باید بعد از باز شدن به روش باید تعویض شود زیرا بدنه اصلی آن تخریب شده است.
این روش با یک دریل دستی با هر قدرتی که باشد انجام می‌شود. همین طور شما یک مته آهن نسبتا ضخیم می‌خواهید، مانند سایز 7. ساچمه‌های قفل اغلب زیر سوراخ کلید هستند. حدود 4 سانت زیر قفل را با احتیاط سوراخ کنید. با چکش چند ضربه به جای کلید بزنید تا ساچمه‌ها خارج شود سپس پیچگوشتی را داخل قفل محکم کنید و بچرخانید، اگر قفل نچرخید اطمینان حاصل کنید روی سوراخ ساچمه‌ها را باز کرده‌ اید. با فلاش گوشی که نور متمرکزی دارد، داخل قفل را ببینید.

باز کردن قفل های پیشرفته

قفل‌های پیشرفته مانند قفل‌هایی که با اثر انگشت و کارت هوشمند باز می‌شوند، فقط و فقط با حضور یک کلید سازی حرفه‌ ای باز می‌شوند. خودتان را برای باز کردن آنها به دردسر نیندازید همین طور اگر تمام قفل‌های مکانیکی یک درب ضد سرقت بسته بود از روش سوراخ کاری و کارت اعتباری استفاده نکنید. زیرا موجب تخریبی گسترده درب خانه و یا شرکت خود می‌ شوید. کلید سازها با ابزارها و تجربه خاصی که دارند شما از این  دردسرها نجات می‌دهند. در انواع درب ضد سرقت میتوان با بهره گیری از قفل های پیشرفته امنیت بیشتری را فراهم بیاورید.

باز کردن قفل

حالتهای مختلف جهت باز کردن قفل درب ضد سرقت در هنگام ماندن پشت درب

در حالت های مختلف ممکن است قادر به بازگشایی قفل درب ضد سرقت نباشید. این حالت ها و راه حال های آن ها را در ادامه برای شما شرح می دهیم.

باز کردن قفل درب ضد سرقت که قفل نشده

در صورتی که درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد به عبارت دیگر فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند درگیر باشد و سایر زبانه های قفل درگیر نباشند. در این حالت به راحتی همانند سایر درب های قدیمی می توان با استفاده از کارت های تلفن، عابر بانک ویا فیلم های رادیولوژی درب را باز کرد.

بدین صورت که یکی از کارت ها ذکر شده را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان، کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد. البته با توجه به اینکه درب های ضد سرقت دارای لاستیک های درزگیر هستند و اصولا اگر خوب ریگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های کلاسیک قدیمی دارند باز کردن درب ضد سرقت با این روش کمی مشکل تر و زمان بیشتری را طلب می کند.

باز کردن درب ضد سرقت قفل شده

اگر شما درب ضد سرقت را قفل کرده باشید کار سخت خواهد شد. چون حتما باید یک فرد حرفه ای قفل درب ضد سرقت را باز کند که البته این کار زمان بر خواهد بود و از عهده هر کسی هم بر نخواهد آمد.

یک فرد حرفه ای بین 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند و این زمان تحت تاثیر تعداد زبانه های قفل درب ضد سرقت و اینکه زبانه های قفل از چپ و راست و بالا و پایین درگیر شده باشند نخواهد بود. زمانی که قفل درب ضد سرقت باز شود کل زبانه ها ی درگیر همانند زمانی که با کلید،درب ضد سرقت را باز می کنیم، آزاد خواهند شد.

مقالات مرتبط: 

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت فلزی

درب ورودی فلزی


  • آیا باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید امکان پذیر است؟

    اگر درب را قفل نموده اید، باز نمودن درب بدون کلید بسیار مشکل و تقریبا غیر ممکن است و باید از یک قفل ساز ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

  • آیا با عکس رادیولوژی می توان درضد سرقت را باز نمود؟

    اگر درب شما اصل باشد با استفاده از این روشها امکان باز نمودن آن وجود ندارد.

  • اگر کلید پشت درب ضدسرقت بماند، چگونه درب را باز نماییم؟

    در زمانیکه که کلید پشت درب بماند باز نمودن درب بسیار مشکل بوده و بهتر است از یک قفل ساز کمک بگیرید تا آسیبی به قفل و درب وارد نشود.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • سعید
    اگر کلیدتون گم شده به هیچ وجه به دوستان توصیه نمیکنم خودتون اقدام به باز کردن درب ضد سرقت کنین. ممکنه قفل درب و روکش آسیب جدی ببینه.
    • مدیر سایت

      دقیقا توصیه درستی هست. باز کردن قفل درب ضد سرقت کار بسیار سخت و مشکلی است و دست کاری بیش از حد ممکن به درب آسیب جدی وارد کنه. بنابراین بهتره در این مواقع با یک کلید ساز ماهر تماس بگیرید.

تماس بگیرید