X

درب اچ پی ال | قیمت درب hpl + بهترین و جدید ترین مدل ها

09129315210 کارشناس فروش

درب اچ پی ال | قیمت درب hpl + بهترین و جدید ترین مدل ها

  • درب اچ پی ال (ملامینه) چیست؟

    درب اچ پی ال یکی دیگر از مدل های درب های روکشی می باشد، که ورقه ی رویه ی آن اچ دی اف می باشد، که بر روی آن یک ورق نازک پرس می شود. اغلب در تولید درب از ورق اچ پی ال استفاده نمی شود، و فقط سطح روی درب ملامینه می باشد.

  • قیمت درب اچ پی ال چگونه محاسبه می شود؟

    قیمت درب ملامینه با توجه به مدل و ساختار درب متغیر است. برای استعلام قیمت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

  • معایب درب اچ پی ال چیست؟

    • در برابر مواد قلیایی و اسید مقاومت مطلوبی ندارند.
    • همه ی سطح های درب به صورت یکسان نمی باشد، و جنس لبه های آن متفاوت می باشد.
    • این روکش نسبت به روکش پی وی سی براق و شفاف نمی باشد.

درب HPL یکی از انواع درب داخلی ساختمان به شمار می رود. این درب ها دارای ظاهری شیک و قیمت مناسب هستند. ورق های اچ پی ال و یا همان ورق های ملامینه که در ساخت درب استفاده می شوند، به واقع ورقهای HDF هستند که یک لایه نازک کاغذ کرافت روی آن کشیده شده است که در بازار به نام درب HPL و یا درب ملامینه شناخته شده اند و در مدلها و رنگ های مختلف عرضه می گردد.

درب اچ پی ال

HPL مخفف HIGH PRESSUS LAMINATE می باشد. اچ پی ال ورقی است با روکش طرح چوب یا طرح های متنوع دیگر، از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید و در ساخت ورق های فرمیکا یا همان اچ پی الاز کاغذ کرافت، کاغذ دکوراتیو، رزین فنلیک و رزین ملامین استفاده می شود، دوام و مقاومت شیمیایی بالا و چسبندگی سریع و پایدار رزین های مصرفی موجب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف پانل می گردد که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار 300 بار تبدیل به صفحات محکمی می شود. برای تولید اچ پی ال لایه‌ های فوق متراکم مقوایی با رزین ترموست اشباع می‌شوند و همزمان در حالی که به هم می‌چسبند برای مدتی بین 40 تا 50 دقیقه تحت گرما (بیش از 120 درجه سانتی گراد) و فشار (بیش از 5 مگاپاسکال) قرار می‌گیرند.

همان طور که اشاره شد درب اچ پی ال در دسته درب داخلی ساختمان قرار دارد.

درب اچ پی ال درب ملامینه

ورق های اچ پی ال و یا همان ورق های ملامینه که در ساخت درب استفاده می شوند، به واقع ورقهای HDF هستند که یک لایه نازک کاغذ کرافت روی آن کشیده شده است که در بازار به نام درب HPL و یا درب ملامینه شناخته شده اند و در مدلها و رنگ های مختلف عرضه می گردد.
با این احتساب درب ملامینه در رده ی دربهای روکشی قرار میگیرد. بدین صورت که یک ورق HPL با مشخصات ذکر شده بر روی کلافی چوبی پرس می شود .

  1.  درب اچ پی ال که در واقع hdf با روکش ملامینه هستند نسبت به دو مدل MDF ,HDF کم هزینه تر می باشند.زیرا دربهای اچ پی ال به علت داشتن روکش ملامینه دیگر نیازی به رنگ شدن ندارند و درنتیجه اضافه بهای رنگ شدن درب که در دو مدل بالا وجود داشت از این نوع دربها کسر می گردد.
  2.  به علت سرعت بالای تولید این محصول در پروژه های انبوه سازی که نیاز می باشد تا در کمترین زمان ممکن تحویل دربها میسر شود درب اچ پی ال HPL بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق های اچ پی ال مورد استفاده در صنعت درب در اصل ورق های اچ دی اف می باشند که بر روی آن یک ورق نازک از کاغذ کرافت پرس شده است، بنابراین بهترین نام برای درب هایی که در ساخت آنها از این روکش استفاده می شود درب ملامینه و یا به طور دقیق تر HDF ملامینه می باشد و با توجه به مقاومـت رطوبتی بسیار بالای اچ پی ال و سایر خواص آن رویه درب ملامینه به هیچ عنوان بر اثر رطوبت و سایر عوامل آسیب نمی بیند و در صورت استفاده از جنس مرغوب رنگ آن سالها ثابت و بدون تغییر خواهد بود.

در مورد درب ام دی اف هم بخوانید.

درب داخلی hpl

خصوصیات اچ پی ال (HPL) :

  • مقاومت های رطوبتی اچ پی ال (HPL) :اچ پی ال (HPL) در برابر آب و بخار ، ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن مقاوم می باشد . جذب رطوبت HPL در حالت غوطه وری در آب کمتر از ۶ درصد و افزایش ضخامت ناشی از جذب آب HPL کمتر از ۱۰ درصد می باشد.
  •  مقاومت حرارتی اچ پی ال (HPL) :اچ پی ال (HPL) تحمل دمای خشک و شوک حراراتی تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد را دارد . مقاومت اچ پی ال (HPL) در برابر حرارت سیگار بدون باقی ماندن اثر بر روی ورقه ملامینه وهمچنین تغییرات ابعادی ورق های HPL در دمای بالا کمتر از ۳ درصد می باشد.
  • سایرمقاومت های اچ پی ال (HPL) :به دلیل استفاده از چسب رزین فنولیک در تولید ورق های اچ پی ال (HPL) در مقابل جریان الکتریسیته مقام بوده و به دلیل استفاده از چسب رزین ملامین در سطح لایه باعث مقاومت رویه در برابر اسید های ضعیف شده است . ورق های اچ پی ال (HPL) با ضخامت های مختلف از جمله ۱۲،۸،۶،۳و... با رنگ وطرح های متنوع در بازار موجود است که به علت مقاومت های حرارتی و رطوبتی و سایر خواص ورق ها ی HPL از این ورقهای HPL بیشتر برای پارتیشن بندی های فرودگاه – استخرها – و سایر اماکن عمومی که به شیوه پارتیشنی بنا می شوند استفاده می شود .
  • همچنین به علت خواص کم نظیر HPL برای ساخت لاکرهای استخر و کمدهای رختکن کارخانه ها و سایر اماکنی که دوام واستحکام فوق الهاده بهمراه زیبایی برایشان اهمیت دارد بسیارمورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد درب hpl

اما اکنون این سوال مطرح می شود که این درب برای چه فضایی قابل استفاده است؟ با توجه به خواص گفته شده و اینکه ملامینه بر روی ورق اچ دی اف با ضخامـت 5 میـل و فشردگی 920 قرار می گیرد این ورق در برابر ضربه نیز مقاومت بالایی دارد، بنابراین در صورتی که سایر نکات نیز در تولید رعایت شود امکان استفاده از آن برای درب ورودی واحد های آپارتمانی نیز وجود دارد.
از درب hpl به دلیل مقاومت بالا می توان از این درب ها به عنوان درب ورودی استفاده شود اما توصیه خرید درب ضد سرقت است. در تولید درب ضد سرقت می توان از رویه های اپ پی ال استفاده نمود. عمده استفاده از درب های ملامینه HPL بـرای درب اتاقی، درب حمام و سرويس بهداشتي می باشد. 
نکته ای که در مورد استفاده درب اچ پی ال باید در نظر گرفت این است که در واقع ورق های مورد استفاده در درب ملامینه در اصل ورق اچ دی افی است که یک لایه ملامینه بر روی آن پرس شده است و با توجه به اینکه دور تا دور درب ها (کلاف درب) چوب است و روی آن هیچ روکشی نیست در صورت نفوذ آب به چوب مخصوصاً در قسمت زیرین درب که بیشتر در معرض آب قرار دارد، چوب آب را به خود جذب کرده و به مرور زمان رطوبت را از پشت ورق ملامینه به اچ دی اف زیرین می دهد و باعث ورم کردن درب خواهد شد، بنابراین باید دور تا دور درب خصوصاً زیر درب به خوبی با رنگ پوشش داده شود.

درب ورودی اچ پی ال

درب اچ پی ال سرویس بهداشتی

دلایل انتخاب درب hpl  برای سرویس بهداشتی:

  1. شسته و رفته به نظر می رسدو هماهنگ در ظاهر و ظریف است.
  2.  مقاوم در برابر آب، رطوبت، گرما، ضربه ، حمله سولفاتی و یونی ، آنتی باکتریال و ضد الکتریسیته
  3.  ماندگار و محکم، بدون خراش
  4.  حفاظت از محیط زیست و آسان برای تمیز کردن وشستن

راسان درب تولید کننده درب اچ پی ال سرویس بهداشتی HPL ضد آب، ضد موریانه، ضد بخار آب، آنتی باکتریال، ضد اشتعال، مقاوم در مقابل خش خوردگی، دارای تنوع رنگ، قیمت مناسب، ماندگاری بلا و ... می باشد. از این درب ها در استخرها و در محل هایی که حمله یون کلر و سدیم یا رطوبت بالا وجود دارد همچنین سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

برای استعلام قیمت درب hpl سرویس بهداشتی و خرید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.


سوالی دارید؟ بپرسید...

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید