X

آموزش تعویض مغزی و توپی قفل درب ضد سرقت

09129315210 کارشناس فروش
آموزش تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت در هنگام خرابی و یا نقل مکان به منزل جدید موجب افزایش امنیت می شود. برای استفاده از این خدمات و آموزش به سایت راسان درب مراجعه نمایید.

راسان درب
راسان درب

درب ضد سرقت به دلیل امنیت و استحکام بالا خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بیشتر واحد های اپارتمانی مجهز به درب ضد سرقت است. قفل درب ضد سرقت طوری ساخته شده است که حتی کلید ساز حرفه ای همه هنگام گم شدن کلید نمی تواند قفل را باز کند. هنگامی که قصد خرید یک واحد آپارتمان یا کرایه کردن آنرا دارید بهتر است مغزی قفل را عوض کنید. توپی یا همان مغزی قفل را بخرید و با آموزش تعویض مغزی و توپی قفل درب ضد سرقت  که ما به شما میدهیم،به راحتی می توانید مغزی قفل را عوض کنید.
زمانی که درب ضد سرقت خانه یا محل کار ما دچار مشکل می شود اولین اقدام عیب یابی ان است که این مشکل از کجا نشات می گیرد و راه چاره چیست، چند مورد از این مشکلات عبارت اند از : گیر در باز و بسته شدن، عدم عایق صورتی و حرارتی، از کار افتادن قفل درب ضد سرقت، ایراد در عملکرد یراق الات، شکستن لولا، عدم رگلاژ دقیق درب ضد سرقت می باشد.

انواع قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت فارغ از این که از چه نوع دربی استفاده می‌کنید، انتخاب می‌شود. یعنی ممکن است شما از یک درب ضد سرقت ایرانی استفاده کنید. اما برای امنیت بیشتر از یک قفل ترک باکیفیت استفاده کنید.
بر روی درب‌های ضد سرقت حداقل از دو نوع قفل استفاده می‌شود که هر کدام دارای ساختار مهندسی خاصی می‌باشند. همین تفاوت ساختار تأثیر مستقیمی بر روی قیمت قفل درب ضد سرقت دارد. با توجه به افزایش آمار سرقت از منازل و اماکن، وجود یک قفل ایمن بر روی درب‌های ورودی به امری ضروری تبدیل شده است.
همواره مسأله حفاظت از منزل یا محل کار با صرف هزینه کم، یکی از دغدغه‌های افراد به شمار می‌رود که وجود درب‌های ضد سرقت تا حدود زیادی از این نگرانی‌ها کاسته است. همچنین توجه به کیفیت قفل‌های آن یک فاکتور مهم در خرید حضوری یا خرید اینترنتی درب ضد سرقت است که مقاومت بالا و نحوه عملکرد آن، موجب عدم نفوذ سارقین و بیگانگان به حریم شما خواهد شد. قفل ضد سرقت یکی از مهمترین مدلهای یراق درب ضد سرقت است که باید امنیت و مقاومت بالایی داشته باشد.

مراحل تعویض مغزی(توپی) درب ضد سرقت

هر درب ضد سرقت دارای یک مغزی قفل و زبانه است که با چرخاندن کلید، زبانه آن باز و بسته می‌شود. درب‌های ضد سرقت اغلب دارای دو مغزی هستند. مغزی قسمت بالا را شب بند و قسمت پایین را مغزی ساده می‌گویند.
با قرار دادن کلید داخل مغزی قفل و چرخاندن آن زبانه قفل باز و بسته می شود. پس باید ابتدا کلید را در بیاورید و دو پیچ پشت مغزی را از سمت داخل خانه باز کنید.
هنگام خرید مغزی قفل درب ضد سرقت و جا گذاشتن آن در قسمت مورد نظر کافیست ابتدا پیچ قسمت زبانه را ببندید و سپس دو پیچ قسمت روی مغزی قفل را محکم ببندید مشاهده می کنید که به راحتی قفل عمل می کند.

تعویض مغزی درب ضد سرقت


 شما با دیدن دو پیچ روکش مغزی به راحتی می توانید آنرا باز کنید. با باز کردن پیچ یک دست روی اجزای روکش مغزی از سمت بیرون داشته باشید تا گم نشود.
پس از باز کردن پیچ به راحتی می توانید مغزی یا همان توپی قفل را از سمت بیرون یا داخل به سمت خود بکشید. با این کار مغزی قفل بیرون می آید. حال کافیست مغزی قفل را خریداری کنید و مجددا داخل درب بگذارید و پیچ های آنرا ببندید.

مغزی درب ضد سرقت

 

نکات تعویض قفل درب ضد سرقت

  1.  در صورتی که از نحوه صحیح تعویض قفل درب ضد سرقت، آگاهی ندارید، انجام آن را به متخصصین امر بسپارید.
  2.  دقت کنید که نوع قفلی که برای تعویض بر روی درب ضد سرقت نصب می‌کنید، دارای کیفیت مطلوب و مقاومت بالایی باشد.
  3.  در هنگام تعویض قفل درب ضد سرقت، از اعمال فشار بیش از حد خودداری کنید تا آسیبی به بخش‌های دیگر وارد نشود.
  4. بعد از خارج شدن قفل نوبت به رگلاژ یراق می‌رسد و پس از آن باید قفل جدید را جایگذاری و پیچ کنید.
  5. هنگام خرید قفل جدید درب ضد سرقت باید به موارد مهمی همچون ضخامت درب، طول شفت، دست راست یا چپ بودن درب، چوبی یا فلزی بودن درب و … دقت نمود.
  6. به منظور بهبود کارایی درب ضد سرقت لازم است پس از تعویض قفل درب ضد سرقت، آن را با روغن مخصوص یا روغن چرخ روغن‌کاری کنید.
  7.  در بازار قفل‌‌های ساخت ایران، ترکیه و چین وجود دارند که هر کدام دارای کیفیت و کارایی متفاوتی است. اما قفل‌های ساخت ایران و ترکیه از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار هستند؛ در خرید خود حتماً دقت کنید تا دچار خرابی مغزی قفل نشوید.

توضیحات تکمیلی رگلاژ درب ضد سرقت

بررسی اجزای درب ضد سرقت در زمان تولید به ما نشان داده است که لولاها نقش اساسی را در رگلاژ درب ضد سرقت ایفا می کنند و سرویس کار در هنگام حضور در محل ابتدا به سراغ این بخش کلیدی می رود و پس از آن دیگر قسمت ها را بررسی می کند که همین موضوع نشان دهنده اهمیت لولا در عملکرد درب است. رگلاژ درب ضد سرقت از دیگر خدمات راسان درب در زمینه تعمیر درب ضد سرقت می باشد.
همواره تاکید ما به استفاده اصولی از دربهای ضد سرقت است اما به دلیل نامرغوب بودن برخی قطعات و ایرادات در نصب ممکن است مشکلاتی در طول زمان برای ان به وجود اید که با اعتماد به همکاران فنی ما به راحتی می توانید این نقص ها را برطرف کنید.
برای رگلاژ درب ضد سرقت توانایی بدنی فرد تعمیرکار نیز تاثیر گذار است و باید بتواند لنگه سنگین درب را در صورت نیاز بلند کرده و از واشر یا جوش لولا بهره ببرد.
رفع صدا و رگلاژ درب ضد سرقت تنها با ریز بینی و تخصص و حذف بخش های زاید و ضرر رسان به ثمر می نشیند اما افسوس که کار سخت ما مجاب کردن و راضی کردن افراد برای صرف هزینه برای رفع ایرادات است که به درستی که مردم بیشتر به جای افزایش بهره وری یک وسیله یا استفاده حداکثری از ان به فکر تحمل کردن و ایجاد تنش و خرابی بیشتر با اقدام سرخود هستند.

از محبوب ترین مدلهای درب ورودی می‌توان به درب ضد سرقت ارزان و درب ضد سرقت شیشه ای اشاره نمود.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • یحیی محمد
    دستگیره درب ضد سرقت بنده از داخل شکسته و کار نمیکند از کجا بگیرم چگونه تعویض کنم روستا هستم تعمیر کار نیست
    • مدیر سایت

      دستگیره درب ضد سرقت را می‌توانید از مراکز فروش یراق آلات خریداری نمایید. این فروشگاه‌ها هم به صورت اینترنتی و هم حضوری امکان خرید محصولات را برای شما فراهم می‌آورند. تعویض دستگیره کار آسانی است که می‌توانید از یک فرد ماهر کمک بگیرید و یا از طریق سرچ در اینترنت اقدام به تعویض نمایید. فقط حتما مطمئن شوید، دستگیره به خوبی بر روی درب نصب شده است در غیر این صورت از امنیت درب شما کاسته می‌شود.

تماس بگیرید