X

کلید کارگری درب ضد سرقت چیست؟ تعداد کلید های درب ضد سرقت

09129315210 کارشناس فروش
کلید درب ضد سرقت

امروزه قفل های درب ضد سرقت کلیدی محبوبترین و بهترین قفل ها برای افزایش ایمنی فضاهای مختلف در برابر سرقت هستند. درب های ضد سرقت اغلب دارای دو دسته کلید کارگری و کلیدهای اصلی هستند. پیش از تکمیل شدن خانه باید از دسته کلید کارگری استفاده کرد اما پس از مسکونی شدن باید از کلیدهای اصلی استفاده کرد.

راسان درب
راسان درب

یکی از نگرانی‌هایی که مالکین در هنگام ساکن شدن در خانه‌ دارند این است که ممکن است فرد دیگری نیز کلید ورود به ساختمان را داشته باشد. در صورتی که خانه نوساز باشد و درب ضد سرقت نیز داشته باشد، راه‌حلی برای این موضوع وجود دارد. کلید کارگری درب ضد سرقت؛ راه‌حل رفع این نگرانی است.

تعداد کلیدهای درب ضد سرقت

سیستم قفل درب ضد سرقت که با چرخاندن کلید به طور همزمان 8 عدد زبانه متحرک و ثابت از دو جهت وارد چهار چوب می شوند .
درب ضد سرقت ترک دارای 8 عدد کلید کامپیوتری می باشند که 3 عدد از کلیدها معروف به کلید کارگری و برای استفاده در زمان ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و 5 عدد کلید به عنوان کلید های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند .
چهارچوب درب ضد سرقت دارای 17 سانتی متر ضخامت میباشد که قطر ورق آن .1.4 میلی متر می باشد .لنگه درب 90 میلی متر ضخامت دارد .پاشنه درب از ورق استیل ضد زنگ است و ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل های استحکام دهنده تشکیل شده است .

وقتی به خانه جدید نقل مکان می‌کنید، همواره این نگرانی وجود دارد که فرد دیگری کلید خانه را داشته باشد و در نبود شما و یا در هنگام شب وارد خانه شود. در این شرایط حتی اگر در خانه شما ضد سرقت باشد هم فایده‌ای ندارد.
اگه خانه نوساز نباشد:
بهترین راهکار برای این موضوع تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت است. با این کار کلیدی که احتمالا در دست صاحبخانه قبلی مانده باشد عملا به درد نمی‌خورد.
اما اگر خانه نوساز باشد:
راهکار بهتری وجود دارد. راهکاری که هزینه تعویض مغزی قفل را هم بر دوش مالک جدید خانه نخواهد گذاشت.

کلید کارگری درب ضد سرقت چیست؟

در برخی از مدل‌های قفل درب ضد سرقت در کنار کلیدهای اصلی، دو عدد کلید کارگری نیز وجود دارد. استفاده از این کلید موجب افزایش امنیت خانه‌های در دست ساخت می‌شود. کلیدهای کارگری بدین منظور ساخته شده‌اند که در مراحل ساخت مورد استفاده عوامل اجرا قرار بگیرند و پس از آن از رده خارج می‌شوند.

کلید کارگری چگونه به افزایش امنیت کمک می‌کند؟

در واقع عملکرد کلید کارگری درب ضد سرقت، بدین صورت است که بعد از این که مالک خانه خود را از سازنده تحویل می‌گیرد، کلیدهای اصلی را وارد قفل می‌کند. بعد از این که کلیدهای اصلی وارد قفل شوند، کلیدهای کارگری دیگر قفل را باز نخواهند کرد. بنابراین تنها کسی که قادر به باز کردن قفل در خواهد بود، مالک خانه است.

کلید قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت کلیدی

امروزه قفل های درب ضد سرقت کلیدی محبوبترین و بهترین قفل ها برای افزایش ایمنی فضاهای مختلف در برابر سرقت هستند. درب های ضد سرقت اغلب دارای دو دسته کلید کارگری و کلیدهای اصلی هستند. پیش از تکمیل شدن خانه باید از دسته کلید کارگری استفاده کرد اما پس از مسکونی شدن باید از کلیدهای اصلی استفاده کرد.
این کار موجب می شود جز صاحبخانه هیچ کس به کلیدهای اصلی دسترسی نداشته باشد و پس از تکمیل ساخت و ساز افراد متفرقه امکان ورود به خانه و سرقت از آن را نداشته باشند.

آیا امکان ساخت مجدد کلید قفل درب ضد سرقت وجود دارد؟

یکی از ویژگی های کلید درب ضد سرقت کامپیوتری بودن آن است که موجب می شود امکان ساخت از روی آن وجود نداشته باشد. اگر هم امکان کپی و ساخت کلید درب ضد سرقت وجود داشته باشد این مساله مستلزم وقت زیادی است و موجب کاهش قابل توجه امکان سرقت می شود زیرا سارقین نمی توانند زمان زیادی را برای باز کردن درب منتظر بمانند.
همین مساله موجب محبوبیت و کارایی بالای درب های ضد سرقت شده است در حالی که کلید درب های سنتی و قدیمی به راحتی قابل ساخت می باشند و در زمان کوتاهی توسط سارقین ساخته می شود. به همین دلیل درب های قدیمی امنیتی بسیار کم در مقایسه با درب های ضد سرقت امروزی دارند.

اجزای درب ضد سرقت

چهارچوب درب ضد سرقت و لولا

یکی از مهمترین بخش هایی است که می تواند مقاومت درب ضد سرقت را تعیین کند،چهار چوب درب ضد سرقت است. هر چه قدر که چهارچوب اصولی تر پیاده سازی شود امکان این وجود دارد که درب ایستاتر باشد و اندازه چهارچوب هم باید استاندارد باشد تا بتوان هر نوع دربی را در آن نصب کرد چون طول، عرض و ارتفاع اغلب چهارچوب ها مشخص و استاندارد می باشد.

رویه درب ضد سرقت

قفل و دستگیره

قفل‌های استفاده شده بر روی درب‌های ضد سرقت نیز بسته به ترک، چین و ایرانی بودن درب‌ها متفاوت است. در این رده نیز قفل‌های ساخت ترکیه به دلیل برخورداری از بالاترین استانداردهای اروپا نسبت به مدل‌های چینی از طول عمر و کیفیت بیشتری برخوردار خواهند بود. برای مثال عدم زنگ زدگی و رنگ رفتگی از جمله معیارهای اصلی قفل و دستگیره‌ها به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که هر درب دارای دو قفل مجزا می‌باشد.

درکوب درب ضد سرقت

 چشمی درب ضد سرقت

کلید کارگر قفل درب ضد سرقت

چگونگی ساخت درب ضد سرقت

چهارچوب درب ضد سرقت از ورق  استیل به ضخامت یک و نیم میلی متر و عرض هفت سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ ساخته می شود. معمولا برای مقاوم سازی و جلوگیری از نفوذ به داخل ساختمان، داخل لنگه درب ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم استفاده می شود.
در ساخت برخی درب های ضد سرقت برخلاف سایر درب های چوبی، گاهی از عایق های صوتی و حرارتی نیز استفاده می شود که این درب ها را در برابر برش و فشار مقاوم می کند و همچنین عایق رطوبت نیز هستند. در ساخت انواعی از این درب ها از پشم سنگ نسوز استفاده می شود، که این درب ها را به عنوان درب ضد حریق هم میشناسند.
 

باز کردن قفل درب ضد سرقت کلیدی

یکی از سوالات رایج در مورد درب ضد سرقت این مساله است که آیا امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت وجود دارد یا نه؟

در صورتی که درب ضد سرقت را فقط ببندید:

در حالتی که فقط درب را بسته باشید با حالتی که درب را قفل هم کرده باشید متفاوت است. اگر شما تنها در ضد سرقت را بسته باشید یعنی تنها زبانه بسته شده و سایر زبانه های قفل درب ضد سرقت باز است . در این حالت درب ضد سرقت هیچ تفاوتی با قفل کردن درب های سنتی و قدیمی ندارد و به سادگی توسط یک سارق حرفه ای باز می شود.
البته اگر درب ضد سرقت دارای لاستیک درزگیر باشد و به خوبی تنظیم شده باشد باز کردن آن در حالت بسته نسبت به درب های قدیمی سخت تر است و زمان بیشتری می برد و این مساله نشان دهنده ی ایمنی بیشتر درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های سنتی است.

در صورتی که درب ضد سرقت را قفل کنید:

در این حالت تمامی زبانه های قفل با درب بسته شده و امکان باز کردن آن بسیار سخت بوده و مستلزم زمان زیادی است. آنچه موجب تفاوت درب های ضدسرقت با دیگر درب ها می شود استحکام و امنیت بالای آن ها پس از قفل شدن است.
باز کردن درب ضد سرقت پس از قفل شدن حتی توسط سارقین حرفه ای بسیار سخت است و تقریبا امکان سرقت را به صفر می رساند. حتی حرفه ای ترین فرد نیز برای گشودن درب های ضد سرقت حداقل به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. هر چه تعداد زبانه های درب ضد سرقت بیشتر باشد باز کردن آن سخت تر بوده و ایمن تر می باشد.

خدمات و مطالب مشابه:

تعویض روکش درب اتاق

حفاظ استیل درب ضد سرقت

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید