راسان درب
تبدیل درب معمولی به درب آکوستیک ضد صدا

دربهای آکوستیک از مدلهای درب داخلی ساختمان هستند که میزان ورود و خروج صدا از محل نصب شده را کاهش می دهند. البته این دربها را می توان به عنوان درب ورودی ساختمان نیز نصب و مورد استفاده قرار داد. اما بیشترین کاربرد درب عایق صدا، نصب به عنوان درب اتاقی و درب سرویس در منازل و ادارات است.

راسان درب
راسان درب

در برخی از ساختمان ها به خاطر وجود نویزهایی که ممکن است، از طریق درب وارد شود، باعث می شود، تا این مسئله برای افراد آزار دهنده باشد، و زندگی را برای این افراد سخت تر کند.

در برخی از ساختمان ها به دلیل وجود سر و صدای زیاد، ساکنین منزل آرامش لازم را نداشته و مجبور به تحمل این سر و صدا ها هستند. یکی از راه های انتقال صدا به داخل ساختمان دربها هستند. برای جلوگیری از ورود صدا به ساختمان و یا اتاق خودتان می توانید از درب آکوستیک استفاده نمایید. با استفاده از پنجره های دوجدار و درب عایق صدا، میزان ورود صداهای مزاحمم به داخل ساختمانتان به طور چشم گیری کاهش می یابد.

درب آکوستیک عایق صدا

برای که بتوانید این مشکل سر و صدای موجود در منزل و یا محل کار خود را برطرف کنید، بهترین راه حل نصب عایق صوتی درب می باشد، تا با نصب آن بتوانید میزان صداها را کاهش دهید. برای این منظور یا می توانید درب قدیمی ساختمان خود را با درب آکوستیک تعویض نمایید و یا در صورت امکان و با توجه به شرایط درب قدیمی چوبی را به درب آکوستیک تبدیل نمایید.

در مواردی که قرار است، تبدیل درب معمولی به ضد صدا انجام شود، به غیر از این که درب ضد صدا می شود، می تواند از نفوذ سرما به داخل اتاق شما جلوگیری کند و کمک می کند، تا منزل شما زودتر گرم شود. پس می توان گفت که این عایق‌ ها تا حدودی نقش عایق حرارتی نیز دارند. تجهیزاتی که برای عایق کردن درب استفاده می‌ شود، شامل درزگیر عایق، پتوهای عایق صدا، واشر درب، نوارهای فرمان و... می باشد.
مکانهایی که امکان نصب درب آکوستیک در آنها وجود دارد، شامل درب ورودی آپارتمانی، درب سالن های کنفرانس، درب توالت و سرویس بهداشتی، درب استودیو و اتاق های صدا و خبر، درب سالن تیراندازی، درب کتاب خانه، درب اتاق های مدیریتی، درب اتاق های سمینار و کارگاه ها و… می باشد. اگر درب شما برای تبدیل به درب آکوستیک مناسب نباشد، ممکن است یک فرآیند پیچیده و طولانی باشد و گاها پرهزینه. به همین دلیل توصیه می شود قبل از اقدام به این کار حتما با افراد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید. برای تبدیل درب معمولی به درب آکوستیک می توان از روشهای مختلفی استفاده نمود.

راسان درب از مجموعه های فعال در زمینه تولید و فروش انواع درب آکوستیک در ایران می باشد.

از این محصولات می توان به درب عنوان درب داخلی و درب ورودی در منازل و ادارت استفاده نمود.

بسته به نوع کاربرد درب دارای طراحی و ساختاری متفاوت است.

تبدیل درب معمولی چوبی به درب آکوستیک

همان طور که اشاره شد دربهای عایق صدا را می توان برای داخل و قسمت بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار داد. درب ضد سرقت از مدلهای محبوب برای نصب به عنوان درب ورودی ساختمان هستند که دارای عایق صوتی نیز می باشند اما اگر می خواهید این دربها عایق مناسبی برای صدا باشند باید آنها را به صورت آکوستیک تولید نمایید. در این بخش چندین روش معمول برای کاهش صدا و جلوگیری از ورود صداهای مزاحم به محیط را مورد بررسی قرار میدهیم:

تبدیل درب معمولی چوبی به درب آکوستیک

تبدیل درب معمولی به درب عایق صدا

  • انتخاب یک ورق فوم که ضخامت آن بین 3 تا 4 اینچ می باشد. در مورد جنس این فوم باید بگوییم، که از جنس تخته فیبر می باشد. انتخاب این روش کمک می کند، تا از ورود صدا به اتاق جلوگیری شود. نکته ی مهمی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید، این است، که نیاز به چهار پیچ چوب و واشر برای اتصال فوم خواهید داشت.
  • هر بخشی که امکان دارد، سر و صدا از آن جا وارد اتاق شود، را با استفاده از درزبند بپوشانید. انتخاب این درزبندها این حسن را دارد، که قابل جا به جایی می باشد، و هر زمان که نیاز باشد، امکان جداسازی از درب نیز وجود دارد.
  • نصب پرده آکوستیک (ضد صدا) در بخش داخلی و خارجی درب کمک می کند، تا میزان سر و صدای ایجاد شده کاهش پیدا کند.

قیمت تبدیل درب معمولی به درب ضد صدا

اگر قصد دارید برای داشتن یک درب آکوستیک هزینه کمی پرداخت نمایید، توصیه می شود در صورت امکان درب قدیمی را به درب آکوستیک تبدیل نمایید. خرید درب آکوستیک هزینه بیشتری برای شما دارد اما در عوض کیفیت درب مورد استفاده بیشتر است.

پارامترهایی که در تعیین قیمت نهایی تأثیرگذار هستند، شامل نوع مصالح و تجهیزات مد نظر شما می باشد. در صورتی که درب مد نظر خود را به درب آکوستیک تبدیل کنید، و یا این که این نوع از درب ها را برای نصب انتخاب کنید، مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت.

  1. مقاومت بالا در برابر حوادثی مانند آتش سوزی: دلیل این موضوع به این خاطر می باشد، که با استفاده از عایق پشم سنگ نسوز با چگالی بالا می توانند حداقل به میزان 120 دقیقه در برابر آتش سوزی مقاوم شوند.
  2. امکان فراهم کردن خروج اضطراری راحت: انتخاب یراق‌ آلات مخصوص خروج اضطراری و آستانه‌ های کوتاه و پروفیل‌ های رمپی در طراحی ساختار درب ها کمک می کند، تا این مسئله به راحتی انجام شود.
  3. ایجاد ایمنی و امنیت: نصب پیم های امنیتی، ساختار فلزی مستحکم، لولا، قفل، و یراق‌آلات باکیفیت کمک می کند، تا امنیت درب افزایش پیدا کند.

هزینه تبدیل درب قدیمی به درب آکوستیک عایق صدا

از دیگر روش ها می توان به این موارد اشاره نمود:

بستن شکاف ها و ترک ها

شما می توانید این کار را با استفاده از درزگیر انجام دهید. تنها کافیست که چراغ های موجود در محیط مد نظر خود را خاموش کنید، و شکاف‌ ها و ترک‌ های موجود را پیدا کنید و آن ها را بپوشانید. ممکن است، برخی از افراد نگران این موضوع باشند، که استفاده و نصب این درزگیرها باعث می شود، تا درب ظاهر و نمای زیبایی نداشته باشد. بهتر است، در این مورد بگوییم که نگران این مسئله نباشید، چون درزگیرها در رنگ‌ های مختلف موجود هستند، بنابراین می‌ توانید آن را با درب خود کاملا ست و محو کنید.

پتو ضد صدا

در مورد جنس پتو ضد صدا باید بگوییم، که از نوع فایبرگلاس می باشند، و جذب بسیار خوبی دارند. این پتوها نیازی به نصب ندارند، و تنها باید بر روی درب اتاقی که می خواهید ضد صدا باشد آویزان کنید.

تعویض چهارچوب و آستانه

گذشت زمان باعث می شود، تا چهارچوب‌ ها دچار فرسودگی شده و باعث شود، تا باعث انتقال سر و صدا شود. برای این که بتوانید رخ دادن این اتفاق جلوگیری کنید، می‌ توانید از روغن‌ ها و انواع موادی که عمر چهارچوب را افزایش می‌ دهند، استفاده کنید. در مواردی که درب ها به خاطر گذشت زمان سست شده‌ اند توجه ویژه داشته باشید. برای انجام این کار باید با استفاده از پیچ گوشتی، آستانه قبلی را از هر پیچی که دارید، آزاد کنید، سپس پس از برداشتن آستانه، محل آن را تمیز کرده و در مرحله بعدی محل‌ ها را اندازه گیری کرده و نصب کنید.

واشر درب

خرید واشر درب به نسبت راه حل هایی که تا حالا به آن ها اشاره کرده ایم، متفاوت می باشد ولی می توانید با انتخاب این روش جلوی نفوذ صدا، سرما، رطوبت را به صورت کامل و مناسب بگیرید. نکته ی مهمی که باید در این مورد به آن توجه داشته باشید، این است، که با عایق کردن درب اتاق، می‌ توانید از بخش زیادی از سر و صدای ورودی به اتاق جلوگیری کنید. 

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • حیدری
    سلام.مشهد نمایندگی دارید؟آدرس درمشهد؟
    • مدیر سایت

      سلام. خیر متاسفانه در مشهد نمایندگی نداریم.

  • مریم
    ادرس محل دقیق فروش در تهران
    • مدیر سایت

      لطفا با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا نزدیکترین نمایندگی به محل سکونت شما معرفی شود.

  • فایزه
    سلام وقت بخیر ایا مازندران نمایندگی دارین
    • مدیر سایت

      سلام. نه متاسفانه.

      امکان خرید و ارسال محصولات وجود داره ولی خدمات در مازندران ارائه نمیشه.

  • محمد
    در شهرستان دورود لرستان .عایق صدا. نمایندگی دارید آدرس ممنون
    • مدیر سایت

      سلام. خیر در این شهر نمایندگی نداریم. اما در صورت تمایل می توانید محصول دلخواه را از راسان درب خریداری تا برایتان ارسال شود. اما امکان ارائه خدماتی همچون تبدیل درب معمولی به ضد صدا و یا نصب دربهای ضد سرقت و داخلی در لرستان، برای مجموعه راسان درب وجود ندارد.

نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ