X

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

09129315210 کارشناس فروش
ابعاد و اندازه استاندارد درب ضد سرقت

یکی از مهم ترین ویژگی های درب ضد سرقت که در هنگام خرید باید به آن دقت نمایید، ابعاد درب می باشد. اگر ابعاد درب با ابعاد محل مورد نصب درب همخوانی نداشته باشد، در هنگام نصب دچار مشکل خواهید شد.

راسان درب
راسان درب

درب ضد سرقت هم مانند سایر محصولات دارای انواع مختلف و ویژگی های گوناگون می باشد. یکی از ویژگی درب ضد سرقت ابعاد آن می باشد که بسته به نوع درب و کاربرد دارای مقادیر متغییر می باشد. در این مقاله به بررسی ابعاد درب ضد سرقت می پردازیم. سایز و اندازه درب ضد سرقت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر ابعاد درب شما با محل مورد نصب همخوانی نداشته باشد به مشکلات زیادی بر می خورید.

ابعاد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت تک لنگه یا دولنگه همواره یکی از مهم ترین سوال ها مطرح شده در حوزه درب می باشد. همانطور که می دانید تغییر ابعاد درب های امنیتی و افزایش طول و یا عرض آن، موجب بالا رفتن قیمت نهایی درب می شود، از این رو وارد کنندگان و مصرف کنندگان دربهای ضد سرقت مایل اند از درب با ابعاد استاندارد (تولید شده توسط شرکت سازنده) استفاده نمایند و سفارش های خود را به سمت همان ابعاد پیشنهادی ببرند تا بتوانند هزینه خرید و همچنین مدت زمان تحویل درب را کاهش دهند. اندازه درب ضد سرقت معمولا دارای یک سری ابعاد استاندارد می باشد. در ادامه کلیه ابعاد درب ضد سرقت استاندارد را برای شما بیان خواهیم کرد.

ابعاد درب ضد سرقت دو لنگه

برای درب ضد سرقت دو لنگه نهایتا می تواند ۲ متر باشد و بیشتر از این عرض باید ساخت سفارشی مد نظر گرفته شود. اندازه درب ضد سرقت ترک و ایرانی طبق همین موارد تاثیر خاصی بر شرایط نصب ندارد اگرچه نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه بسیار سخت تر تک لنگه می باشد و نصب این نوع درب ها نیازمند استفاده از نصب های مجرب می باشد که راسان درب از این ویژگی برخوردار است. کارخانه برای ساخت درب های سفارشی با عرض و طول بیشتر باید از ورق های کات شده ی با عرض و طول بیشتر استفاده کند. ابعاد درب ضد سرقت دو لنگه نهایتا می تواند تا ۲ متر باشد و بیشتر از این عرض باید ساخت سفارشی مد نظر گرفته شود.

درب ضد حریق یکی دیگر از محصولات عرضه شده در راسان درب می باشد. برای مشاهده محصولات درب ضد حریق و اطلاع از قیمت ها به صفحه محصولات مراجعه بفرمایید.

اندازه درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت یک و نیم لنگه

برای درب ضد سرقت یک و نیم لنگه نیز عرض تا ۱۵۰ سانتی متر می باشد و ابعاد درب ضد سرقت ترک دو لنگه نیز برای عرض باید ۲۰۰ سانتی متر در نظر گرفته شود. البته باید بیان شود که امنیت درب های ضد سرقت برای مدل های یک و نیم لنگه و دو لنگه با استفاده از قفل مخفی ضد سرقت افزایش پیدا می کند. 

ابعاد درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک به دلیل کیفیت بالای ساخت و همچنین سهولت در وارادات نسبت به سایر کشورهای تولید کننده درب ضد سرقت همواره پرطرفدارترین و پرفروش ترین درب ضد سرقت وارداتی در ایران محسوب می شود.
ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ترک در داخل این کشور معمولاً 108×212  سانتی متر است که بازشو مفید درب 90×205  سانتی متر می باشد. اما ابعاد درب های ضدسرقت ترک وارداتی به ایران،با توجه به تمایل کارفرمایان برای استفاده از درب های بزرگ تر دستخوش تغییراتی شده است. ابعاد دربهای ضد سرقت وارداتی ترک و مونتاژ ایران 101×205 و 97×204  سانتی متر می باشد که باز شو مفید آن به ترتیب 97×204 و 93×203 سانتی متر است.
ذکر این نکته ضروری است که برای دربهای ضدسرقت ایرانی،استاندارد خاصی وجود ندارد و معمولاً دارای ابعاد متغییری می باشد که با توجه به نیاز کارفرمایان تعیین می گردد.
همانطور که در بالا مطالعه کردید می توان نتیجه گرفت کارفرمایان ایرانی تمایلی به استفاده از ابعاد استاندارد تولیدی کشور ترکیه ندارند و ترجیح می دهند از ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه ترک آن استفاده نمایند.

ابعاد درب های ضد سرقت اروپایی

کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و فرانسه از جمله مهمترین تولید کنندگان درب ضد سرقت در جهان می باشند که همواره از جدید ترین و مدرن ترین روش ها برای تولید درب های امنیتی استفاده می نمایند از این رو ابعاد در نظر گرفته شده توسط این شرکت ها در تعیین ابعاد استاندارد درب ضد سرقت بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه ابعاد استاندارد تولیدی هر یک از شرکت ها در اروپا با یکدیگر متفاوت می باشد و اندازه ثابت و مشخصی ندارد از این رو مجبوریم ابعاد درب های امنیتی شرکت های مختلف را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم:

ابعاد دربهای ضد سدقت شرکت okey:

ابعاد دربهای ضدسرقت ایتالیایی برند okey دارای بازشو مفید به طول و عرض 92×205 سانتی متر هستند که اندازه پشت تا پشت روکوب آن108×213سانتی متر می باشد. ابعاد این شرکت بسیار به ابعاد درب های ضد سرقت ترک نزدیک می باشد.

ابعاد درب های ضد سرقت شرکت Pd secure :

برند Pd secure نیز درب های تولیدی خود را با ابعاد106×216 سانتی متر عرضه می نماید که بازشو مفید در نظر گرفته شده برای این مدل درب  98×214 می باشد. ابعاد درب های این شرکت نسبت به سایر شرکت ها کمی بزرگتر است.

ابعاد دربهای ضد سرقت شرکت Golden door :

درب ضد سرقت تولیدی برند Golden door دارای باز شوی مفید با ابعاد 95×206 می باشد که این اندازه از ابعاد شرکت okey بزرگتر و نسبت به شرکت Pd secure کوچکتر می باشد.

ابعاد درب های ضد سرقت چینی

در ابعاد درب های ضد سرقت چینی ، رایج ترین سایز درب ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران درب ضد سرقت به ابعاد ۲۱۰ *۱۰۵ سانتی متر می باشد البته با ابعاد ۲۱۰ *۱۲۰ سانتی متر نیز وجود دارد که این درب ها یک و نیم لنگه می باشد .


اما چرا سایز ۲۱۰ *۱۰۵ بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؟

با توجه به استاندارد ها حداقل ورودی مفید برای یک واحد آپارتمانی ۹۰ سانتی متر می باشد که درب ضد سرقت با ابعاد ذکر شده ورودی مفیدی معادل ۹۱ سانتی متر را دارا می باشد .و مقدار ورودی مفید آن برای ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر می باشد.
اما متاسفانه در سالهای اخیر برخی از وارد کنندگان درب های ضد سرقت چینی به منظور اینکه ابعاد درب ضد سرقت منحصر به خود آنها باشد اقدام به واردات درب هایی با سایز غیر متعارف کردند و دلیل آن نیز این است که معمولا فریم انتظار درب های ضد سرقت چینی چند ماه قبل از نصب درب در ساختمان کار گذاشته می شود و زمانی که فریم انتظار بر اساس سایز یک درب خاص گذاشته شود به اجبار یا باید همان درب نصب شود و یا تغییراتی را در فریم ایجاد کرد که در اکثر موارد مقرون به صرفه نخواهددبود.
به عنوان مثال یکی از این ابعاد ۲۰۵ *۱۰۵ می باشد که ۵ سانتی متر از ارتفاع کم شده است و در صورتی که تمایل به نصب درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد داشته باشید حتما بایستی از ارتفاع ، دیوار را ۵ سانتی متر برش داد.
همچنین دربهایی با ابعاد ۲۱۰ *۱۱۰ سانتی متری به انگیزه بالا بردن ورودی مفید وارد بازار ایران شده اند که در صورت عدم ایجاد تناسب بین سایز درب و ضخامت ورق رویه و همچنین تقویت لولا ها دچار مشکلاتی خواهیم شد .

ابعاد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت ایرانی

ابعاد درب ضد سرقت ایرانی هم باتوجه به تولید کننده های  مختلف متفاوت است، برای مثال بعضی از درب های ضد سرقت تولید ایران دارای ابعاد مفید باز شوی 95×214 می باشد، و قابلیت ساخت تا عرض مفید بازشوی 110 سانتی متر را هم دارد. این بدین معناست که امکان سفارشی سازی به راحتی میسر می باشد و این مسئله از مزیت های درب ضد سرقت ایرانی نسبت به سایر درب های وارداتی می باشد.

از مدلهای محبوب درب ورودی می توان به درب ضد سرقت شیشه ای و درب ضد سرقت ارزان اشاره نمود.

نکات مهم هنگام اندازه گیری درب ضد سرقت

شما می توانید شخصا اقدام به اندازه گیری درب نمایید اما ما به شما پیشنهاد می کنیم این کار را به یک متخصص بسپارید زیرا اندازه گیری درب امنیتی دارای پیچیدیگی های خاصی می باشد، به هر حال اگر به هر دلیلی تمایل داشتید خودتان ابعاد درب را اندازه گیری نمایید به نکات زیر دقت کنید:
قرارگیری درب شما بسیار مهم است ممکن است در سمت چپ یا راست باشد همچنین مهم است که برنامه ریزی های زیر را انجام دهید.

  •   زمان اندازه گیری: اندازه گیری درب می بایست پس از اتمام کف و دیوارها صورت گیرد زیرا ارتفاع کف و عرض دیوار به شدت در اندازه نهایی ارتفاع و عرض درب امنیتی تاثیر گذار است.
  • شکاف درب و چهارچوب : به اندازه شکاف بین درب و چهارچوب دقت نمایید این فضا می بایست  به درستی توسط فوم  پوشش داده شود هرچه این فاصله کمتر باشد درب، عایق بهتری برابر صدا و گرما است.
  • سه بار اندازه بگیرید: هر بعد باید سه بار اندازه گیری شود یعنی ارتفاع می بایست در چپ، مرکز و سمت راست و عرض درب، در بالا، مرکز و پایین اندازه گیری شود این کار دقت اندازه گیری را به شدت بالا می برد. درباره عرض درب این نکته بسیار مهم است که در بین اندازه های گرفته شده کمترین مقدار را به عنوان سایز اصلی در نظر بگیرید.
  • میلی متری اندازه بگیرید : جهت اندازه گیری درب امنیتی خود می بایست تمامی ابعاد را به میلی اندازه بزنید و همچنین عرض های شکاف را در اطراف محیط در نظر بگیرید.
  • درب باید مستطیل باشد: درب باز شده شما باید مستطیل باشد یعنی زاویه داخلی 90 درجه باشد و همچنین حتما دو قطر را اندازه گیری و مقایسه نمایید.
  • جهت باز شدن درب :جهت باز شدن درب (داخلی یا خارجی بودن) را تعیین کنید برای مثال شما وقتی از داخل اتاق به درب نگاه می کنید درب شما به داخل باز می شود و دسته در سمت چپ قرار می گیرد.
  • اندازه گیری دقیق : هنگام اندازه گیری درب باید تمامی ابعاد استاندارد را داشته باشید و بر اساس آن اندازه گیری کنید سطح کف باید معلوم باشد اندازه گیری باید با استفاده از یک دستگاه دقیق انجام شود.

ابعاد درب

با بررسی دقیق ابعاد دربهای ضد سرقت و مشاهده نمونه های تولید شده در صنعت دربهای ضد سرقت در نقاط مختلف جهان به این نتیجه می رسیم که استاندارد مشخص و بین المللی برای ابعاد درب های ضدسرقت وجود ندارد و با توجه به درخواست کارفرمایان و سفارش دهندگان قابل تغییر می باشند.

نکته ی مهمی که باید در خرید و سفارش دربهای ضد سرقت مد نظر قرار داد این است که ابعاد طول و عرض درب ضد سرقت حتی الامکان از110×230سانتی متر بیشتر نشود،زیرا در غیر اینصورت موجب سنگینی درب و افتادگی آن شده و پس از مدتی، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

توصیه می گردد برای ابعاد بزرگتر راه حل دیگری پیدا کنید(مانند ایجاد کتیبه) و همچنین اندازه مناسبی برای درزهای بین چهارچوب و بازشو در نظر گرفته شود. به این مسئله باید توجه داشته باشیم که تولید درب ضد سرقت با طول و عرض مفید بازشو کمتر از ابعاد ذکر شده، برای جابجایی لوازم بزرگ مانند یخچال ساید بای ساید مشکل به وجود خواهد آورد.

همان طور که اشاره شد در هنگام خرید باید به ابعاد درب ضد سرقت توجه نمایید. محل مورد نظر را اندازه گیری نمایید و درب متناسب با آن را سفارش دهید. درب داخلی و درب اتاقی هم دارای ابعاد استاندارد و مشخص هستند که باید بر آن اساس محصول خود را خریداری نمایید.

خدمات و مطالب مرتبط:

رگلاژ درب ضد سرقت

تعمیر درب ضد سرقت

تعویض روکش درب ضد سرقت


  • آیا ابعاد دربهای ضد سرقت با یکدیگر متفاوت است؟

    بسته به کشور سازنده و نوع کاربرد ابعاد درب‌های ضد سرقت متغییر است.

  • اگر ابعاد محل مورد نصب با سایز درب ضد سرقت موجود در بازار همخوانی نداشت، چه باید کرد؟

    در این صورت باید درب را بر اساس ابعاد مورد نظر سفارش دهید. در این مواقع درب به صورت سفارشی ساخته که دارای قیمت بالاتری نسبت به محصولات موجود در بازار دارد.

  • مناسب‌ترین درب برای خرید کدام است؟

    از انجا که دربهای ایرانی بر اساس آب و هوا و ابعاد متناسب موجود در کشور تولید شده اند، بهترین گزینه برای خرید می‌باشند.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • رضا
    ابعاد محل نصب درب 220* 120 است. محصول مناسب موجود است یا باید به صورت سفارشی خریداری کنم؟
    • مدیر سایت

      برای این ابعاد باید درب را به صورت سفارشی خریداری نمایید و یا با استفاده از خدمات بنایی محل نصب را متناسب با ابعاد دربهای استاندارد خراب و باز سازی نمایید.

تماس بگیرید