X

هزینه تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

09129315210 کارشناس فروش
تعویض درب قدیمی ساختمان با درب ضد سرقت

شاید شما به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانم بدون هزینه های زیاد بازسازی خانه، درب ورودی را با درب ضد سرقت تعویض کنم. معمولا بزرگ‌ترین مشکل برای تغییر درب های چوبی به درب های ضدسرقت مساله ی بنایی است.

راسان درب
راسان درب

سوالات زیادی وجود دارد که فکر خیلی از افرادی که تمایل به تعویض درب قدیمی خود را با درب ضد سرقت دارند را مشغول میکند.در این مقاله سعی میکنیم شما را با همه این مسایل آشنا کنیم.


آیا درب ضد سرقت را می توان بر روی چارچوب های قدیمی بدون تخریب نصب کرد؟

خلاصه ترین جواب این است که بستگی به ابعاد داخل به داخل چارچوب قدیمی دارد می توانید با دنبال کردن مطلب زیر به جواب دقیق تری دست پیدا کنید یا از بخش فنی راسان درب مشاوره بخواهید.
قبل از پاسخ دادن به این پرسش بهتر است دربهای ضد سرقت را از نظر مدل های موجود و ابعاد مورد بررسی قرار دهیم.
اکثر درهای ضد سرقت یا بهتر بگوییم دربهای پیش ساخته ی ایمن موجود در بازار ایران از نظر ساختار و طرح به سه دسته  درب ضد سرقت چینی ، درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی تقسیم بندی می شوند.

نصب درب ضد سرقت روی چهارچوب قدیمی

حال با توجه به ابعاد درب ضد سرقت موجود و ساختار آنها می توان نظرداد که ایا می توان بدون تخریب درهای ضد سرقت را روی چارچوب های قدیمی نصب کرد یا خیر؟

  • درب ضد سرقت ساخت چین در ابعاد استاندارد 210*105 سانتی متر و ابعاد متفرقه 205*105 سانتی متر و 210*110 سانتی متر
  •  درب ضد سرقت ترک در ابعاد استاندارد 220*115 سانتی متر و ابعاد متفرقه 220*110 سانتی متر

لذا با توجه به اینکه بیشتر دربهای ضد سرقت ساخت ترک و چینی چه وارداتی و چه تولید داخل در ابعاد استاندارد گفته شده ارائه می شوند پاسخ پرسش فوق را بر اساس ابعاد استاندارد ارائه میکنیم. با توجه به ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چینی فضای لازم برای نصب درب از داخل به داخل چارچوب باید حداقل به میزان 105/5*210/5 سانتی متر و حد اکثر به میزان 211*106 سانتی متر باشد .در شرایطی که این فضا موجود باشد به راحتی و بدون هیچ تغییری درب روی چارچوب قدیمی آن نصب خواهد شد. ابعاد درب ضد سرقت باید با محل نصب تطابق داشته باشد در غیر این صورت دچار دردسر خواهید شد.

بنابراین از آنجایی که درب های ضد سرقت معمولا براساس اندازه استاندارد ساخته میشوند نیاز چندانی به تخریب وجود ندارند.

تعویض درب ضد سرقت با درب معمولی

نکات قابل توجه برای تعویض درب معمولی با درب ضد سرقت

ابعاد داخل به داخل چارچوب باید از برجسته ترین قسمت چارچوب از یک سمت (ارتفاع و عرض) تا برجسته ترین قسمت چارچوب از سمت دیگر گرفته شود به بیان دیگر فضای مفید دهانه ی چارچوب که یک شیء می تواند از آن عبور کند چقدر است( عرض و ارتفاع)
در ضد سرقت چینی در هر ابعادی که باشد فضای لازم برای نصب آن بایستی بین نیم تا یک سانتی متر از ابعاد در بزرگتر باشد.

مراحل تعویض درب های واحد قدیمی با درب ضد سرقت

  1. متخصصین راسان درب جهت اندازه گیری دقیق ابعاد درب ضد سرقت به منزل مسکونی یا اداری مراجعه می کنند. اندازه گیری بر دو روال انجام می شود و مراحل تعویض بصورت کامل برای مشتری بیان می شود. در صورتی که عرض داخل چهارچوب در قدیمی کمتر از 105 سانتی متر باشد چهارچوب فلزی قدیمی به استفاده از دستگاه فرزش بصورت یکجا برش داده می شود و چهارچوب جدید درب ضد سرقت جایگزین چهارچوب قدیمی ساختمان می شود. در روش دوم در صورتی که عرض داخل چهارچوب بیشتر از 105 سانتی متر ، چهارچوب جدید بر روی چهارچوب فلزی جوشکاری می شود. در هر دو روش ابعاد درب بصورت سفارشی ساخته می شود و با توجه به مدل درب ضد سرقت درخواستی تحویل بین 24 ساعت تا 7 روز کاری بطول می انجامد.
  2.  مرحل دوم پس از نصب چهارچوب درب ضد سرقت جدید، پشت چهارچوب بتن ریزی انجام می شود. از مصالح ساختمانی سیمان و ماسه برای این امر استفاده می شود. متاسفانه در بیشتر شرکت ها دیده شده است بتن ریزی پشت چهارچوب انجام نمی شود که این روش طبق اصول ساختمان سازی نمی باشد. خالی بودن پشت چهارچوب علاوه بر انتقال سرما و گرما باعث مقاومت پایین چهارچوب در مقابل دیلم اندازی دزدها می باشد.
  3. معمولا در مراحل تعویض درب قدیمی با در ضد سرقت، پس از نصب درب ضد سرقت نیاز به روکوب های چوبی هم در قسمت نما و هم پشت چهارچوب می باشیم. روکوب های نما و پشت درب متناسب با ابعاد مورد نیاز توسط سرپرست نصاب به شرکت اعلام می شود و نصب روکوب پس از خشک شدن بتن پشت چهارچوب انجام می شود.
     

نکات مهم برای نصب درب ضد سرقت 

 اولین نکته این است که مشتریان بدانند ابعاد درب ضد سرقت باید بصورت سفارشی ساخته شود تا تخریب در هنگام بازسازی و تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت وجود نداشته باشد.
 در این پروسه نیازی به کندن چهارچوب فلزی قدیمی نمی باشد مگر در موارد خاص که عرض درب کم باشد.
 در مواردی که عرض درب موجود کم باشد، چهارچوب قدیمی بصورت یک تیکه با فرز جدا می شود و تخریبی انجام نمی شود
چهارچوب درب ضد سرقت با مصالح پر می شود که این مصالح می تواند فوم فشرده پلی اورتان و یا مصالح ساختمانی مانند سیمان و ماسه باشد.

تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

مزایا تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

  • عدم کندن چارچوب قدیمی
  • مقاومت بسیار بالا
  • ابعاد سفارشی توسط مشتری
  • روکش متناسب با سفارش مشتري
  • اسکلت و چهار چوب فولادي
  • ورقه هاي فولادي پوشش دهنده سراسري 

تعویض درب آپارتمان

چتانچه فضای داخلی (تو به توی ) چهارچوب از فضای مورد نیاز بیشتر باشد میتوان با جوش دادن قوطی آن را به اندازه دلخواه تغییر داد و درب ضد سرقت جدید را بر روی آن نصب نمود اما اگر ابعاد کوچکتر از اندازه ی مورد نیاز باشد دو حالت پیش خواهد آمد که یکی اینکه ابعاد مورد نیاز با ابعاد موجود اختلافی کمتر از 3 سانت داشته باشد که در این حالت قسمت قابلمه ای چارچوب با فرز استیل بر بدون آسیب رساندن به دیوارهای اطراف بریده خواهد شد و سایز تو به تو چارچوب به اندازه دلخواه خواهد رسید و پس از این مرحله درب ضد سرقت روی چارچوب جوش داده خواهد شد.

شایان ذکر است در تمامی حالات فوق بخشی یا کل چارچوب قدیمی از بیرون و داخل قابل دیدن خواهد بود که می توان دور تا دور درب ضد سرقت را با چوب ،MDF و یا پروفیل با رنگ متناسب با درب پوشش داد همچنین توجه کنید که دربهای ضد سرقت چینی دارای لاستیک درزگیر و آستانه استیل هستند و امکان نفوذ گرد و غبار و هدر رفت حرارت و صوت را به حداقل می رساند لذا بهتر است پس از پوشش چارچوب قدیمی با موارد گفته شده داخل چارچوب درب ضد سرقت را با فوم تزریق کنیم تا تمامی منافذ موجود را پوشانده و از تبادل حرارت و صوت جلوگیری شود. 


مقالات مرتبط: 

اجزای درب ضد سرقت، تعمیر درب ضد سرقت



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید