راسان درب
چهار چوب فرانسوی

چهارچوب فرانسوی که جزو کاربردی ترین چهارچوب های موجود در بازار برای نصب درب می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی موارد مهم در مورد چهارچوب فرانسوی اعم از نحوه برش چهارچوب فرانسوی و تفاوت های موجود بین چهارچوب فرانسوی و مکزیکی و... بپردازیم با ما همراه باشید.

راسان درب
راسان درب

چهار چوب درب به عنوان محور اصلی برای اتصال درب در ساختمان ها می باشد و برای این که بتواند در تمام محیط ها برای نصب درب مورد استفاده قرار بگیرند در مدل های مختلف طراحی و تولید می شود. در بین مدل های موجود چهارچوب فرانسوی و مکزیکی به عنوان کاربردی ترین مدل های موجود می باشد که شما می توانید آن را برای خرید انتخاب کنید.

با توجه به این که رنگ بندی در نظر گرفته برای فضاهای مختلف متغیر می باشد به همین خاطر نیاز است تا چهارچوب ها از نظر طرح ظاهری و کاربرد با یک دیگر متفاوت باشند تا بتواند نیاز مشتریان را برطرف کند. برای این که در مورد خرید چهار چوب فرانسوی با مشکل رو به رو نشوید در این بخش به بررسی موارد مهم در این مورد خواهیم پرداخت.

چهارچوب فلزی فرانسوی 

با توجه به این که چهارچوب فلزی فرانسوی در گروه پروفیل های باز قرار داده شده است برای تولید چهارچوب فلزی فرانسوی نیاز است تا این کار طی فرایند نورد گرم و با دستگاه رول فرمینگ انجام شود. ضخامت در نظر گرفته شده برای این چهارچوب 2 تا 2.5 میلی متر و در طول 6 متر تولید می شود. به طور کلی این چهارچوب‌ ها به عنوان قاب و پایه‌ هایی می باشند که امکان نصب آن بر روی در و پنجره وجود دارد و در اغلب موارد به عنوان چهارچوب درب ورودی ساختمان، درب و پنجره اتاق‌ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

عموماً در بیشتر موارد از چهارچوب فرانسوی در فضاهای مختلف اعم از ساختمان‌ های مسکونی، فضاهای تجاری و ادارات، ساختمان‌ های صنعتی، موسسات آموزشی، پروژه‌ های زیرساختی و... استفاده می شود. برای این که بتوانید در مکان های نام برده شده بهترین انتخاب را داشته باشد چهارچوب فرانسوی در دو مدل 86-10-1 و 86-11-2 طراحی و برای تولید روانه ی بازار می شود. برای این که بتوانید با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید بهترین انتخاب را داشته باشید باید به قیمت چهارچوب فرانسوی و عوامل موثر بر آن توجه داشته باشید.

در تعیین قیمت پارامترهای مختلفی اعم از قطر فلز انتخاب شده در ابعاد پروفیل فرانسوی، مواد اولیه کارگذاری شده، جای قفل و ظرافت در برش زدن جای قفل چهارچوب فرانسوی، نحوه ی جوشکاری و ظرافت کار، ضخامت پروفیل چهارچوب که بین 1 تا 2.5 میلی متر و... تاثیرگذار می باشند.

توصیه می کنیم هنگام خرید چهارچوب فرانسوی به فاکتورهای مختلفی اعم از ابعاد و وزن (برحسب کیلوگرم)، کیفیت فلز و... توجه شود. با توجه به این که فلز انتخابی قابلیت زنگ‌ زدگی دارد و با گذشت زمان ممکن است دچار آب خوردگی و افت کیفیت شوند بهتر است به این مورد توجه ی ویژه ای شود.

ابعاد چهارچوب فرانسوی

ابعاد استاندارد چهارچوب فرانسوی در حالت استاندارد باید بین 20 تا 25 میلی‌ متر باشد. زمانی که قرار است نسبت به انتخاب چهارچوب اقدام کنید باید به موارد مختلفی اعم از وزن درب چوبی و نوع لولا توجه داشته باشید. با توجه به این که با توجه به مدل درب ابعاد چهارچوب فرانسوی متغیر می باشد در ادامه به بررسی ابعاد چهارچوب هر مدل خواهیم پرداخت.

  • چهارچوب فلزی فرانسوی انتخاب شده برای درب‌ ضد سرقت در صورت فلزی بودن نیاز است به قطر 2 میلی‌ متر باشد و برای رنگ آمیزی آن نیاز است تا با رنگ کوره ای و رنگ الکترواستاتیک رنگ آمیزی شوند. طراحی چهارچوب درب ضد سرقت به گونه ای می باشد که در سه طرح چهارچوب ساده، چهار چوب فلزی فرانسوی و چهار چوب مکزیکی به صورت تخت با روکش MDF طراحی و تولید می‌ شوند. 
  • طول و عرض در نظر گرفته شده برای چهارچوب‌ های ضد سرقت و چهارچوب های داخلی اتاق و سرویس در 3 سایز (110-115-120) طول و ارتفاع ثابت 220 سانتی‌ متر و برای چهارچوب‌ های تخت و ضدسرقت تمام MDF تنها با اندازه 120*220 سانتی‌ متر و برای درب‌ های داخلی در ابعاد 100*210 سانتی‌ متر تولید می‌ شوند.
  • اندازه درب‌ های یک و نیم لنگه در ابعاد 150*220 و چهارچوب در نظر گرفته شده برای درب‌ های دولنگه در ابعاد 220*220 سانتی‌ متر طراحی و تولید می‌ شوند. در صورتی که به درخواست مشتری به صورت سفارشی درب طراحی شود اندازه ی در نظر گرفته شده برای چهارچوب متفاوت خواهد بود.
  • ابعاد استاندارد چهارچوب فلزی فرانسوی برای درب اتاق خواب سایز 85 تا 95 سانتی‌ متر و برای استفاده در سرویس از اندازه 70 تا 80 سانتی‌ متر استفاده خواهد شد.

عکس چهارچوب فرانسوی

برای این که بتوانید مدل های مختلف چهارچوب فرانسوی که برای فروش عرضه شده اند را مشاهده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز است تا از همکاران کمک بگیرید و با مشاهده ی عکس های چهارچوب فرانسوی که برای شما ارسال می شود بتوانید با توجه به دکوراسیون فضای مد نظر خود بهترین انتخاب را در این مورد داشته باشید. به همین خاطر نیاز است با مزایا و معایب انتخاب چهارچوب فرانسوی آشنایی داشته باشید.

مزایا چهارچوب فرانسوی

  • نصب راحت و آسان
  • قابلیت رنگ پذیری بالا
  • مقاومت ایجاد شده توسط چهارچوب در برابر آتش سوزی، ضربات و خوردگی زیاد می باشد.
  • ایجاد ایمنی و امنیت بالا
  • کاهش هزینه های مربوط به تعمیرات و نگهداری
  • پایین بودن هزینه نصب

معایب چهارچوب فرانسوی

  • میزان مقاومت چهارچوب فرانسوی در برابر رطوبت و زنگ به نسبت دیگر مدل ها کمتر می باشد.
  • وزن بسیار زیاد و جا به جایی آن با مشکل روبرو می شود.

برش پروفیل فرانسوی چگونه انجام می شود؟

برش چهارچوب فلزی فرانسوی یکی از مهم ترین موارد مربوط به ساخت چهارچوب فرانسوی می باشد. برای تولید نیاز است تا از دستگاه برش‌ فلزی و لیزری برای برش دادن استفاده شود. انتخاب دستگاه برش فلزی از این جهت حایز اهمیت است که با استفاده از تیغه‌ های برش فلزی امکان برش قطعات با دقت بالا فراهم شده است. 

در مورد استفاده از دستگاه‌ برش لیزری هم باید بگوییم که با استفاده از اشعه لیزر برشی دقیق انجام خواهد شد. به خاطر اهمیت این مسئله توصیه می کنیم الگوها و نقشه‌ دقیق برش مشخص شود.

روش نصب چهارچوب فرانسوی به چه صورت است؟

نصب چهارچوب فرانسوی توسط نصاب درب به صورتی که در ادامه اشاره می کنیم انجام می شود.

  • گام اول: نیاز است در ابتدای کار قسمت بالایی چهارچوب‌ ها ارتفاع یکسانی داشته باشند. جهت تراز کردن بخش بالایی چهارچوب‌ ها نیاز است تا یک خط در راهرو که محل جای گرفتن درب و چهارچوب است رسم شود. این خط باید با توجه به مبنایی مانند کف یا سقف ساختمان کشیده شود.
  • گام دوم: حال باید در همه ی بخش هایی که چهارچوب در آن‌ ها نصب می‌ شود، علامت‌ گذاری شوند. لبه ی بالایی چهارچوب باید با خط تراز رسم شده در یک ارتفاع قرار گیرند. بعد از اتمام این مراحل نیاز است تا جای شاخک‌ های مربوط به چهارچوب تخلیه شده و چهارچوب در محل خود قرار داده شود.
  • گام سوم: بعد از به پایان رسیدن مراحل ذکر شده باید نسبت به تراز کردن آن اقدام شود. جهت اطمینان از تراز بودن نیاز است تا در ابتدا تراز روی ضلع افقی قرار داده شود و بعد از آن سر چهارچوب باید کاملاً عمودی باشد و به جلو یا عقب تمایل نداشته باشد. بعد از آن محل شاخک‌ های چهارچوب با گچ ثابت خواهد شد.

بررسی تفاوت چهارچوب فرانسوی و مکزیکی

چهارچوب فرانسوی و مکزیکی در مواردی مانند طراحی ظاهری، شکل مقاطع دارای تفاوت هایی می باشند. همچنین در عرض و ارتفاع خمکاری فرق هایی وجود دارد. این تغییر به این صورت است که پروفیل مکزیکی خم زیادتری دارد و همین مسئله باعث می شود تا وزن هر شاخه آن به طور تقریبی 15% از فرانسوی بیشتر شود.

در مورد ضخامت و وزن هر یک باید بگوییم که چهارچوب فلزی فرانسوی در طول 1 متر و ضخامت 2 میلی متر (وزن: 24 تا 25 کیلوگرم) دارد. پروفیل مکزیکی با همین طول و ضخامت وزنی حدود 28 تا 29 کیلوگرم دارند.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ