راسان درب
تعویض روکش درب اتاق و ضد سرقت

روکش درب اتاق و ضد سرقت بخشی از این درب محسوب می شوند. درب های ضد سرقت متشکل از دو لایه روکش می باشد، که در بین آن‌ ها دو لایه عایق و یک ورق و اسکلت فلزی قرار داده شده است. رویه ی درب ضد سرقت تنوع زیادی به لحاظ جنس و نیز جزئیات ظاهری دارد.

راسان درب
راسان درب

روکش درب ضد سرقت به عنوان یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ی درب ضدسرقت می باشد، که در زیبایی و شیک بودن درب ها بسیار کمک کننده می باشد. طرح ها و رنگ بندی های در نظر گرفته شده برای درب های اتاقی و ضد سرقت بسیار متنوع می باشد، و شما می توانید با توجه به سایر دکوراسیون منزل خود طرح و رنگ مد نظر خود را برای روکش درب انتخاب کنید. در صورتی که قصد خرید درب ضد سرقت به عنوان درب داخلی منزل خود را دارید، بهتر است، در رابطه با انواع روکش های در نظر گرفته شده برای این درب آشنا شوید، تا بتوانید در مواردی که نیاز به تعویض روکش داشتید، این کار را به راحتی انجام دهید.

نحوه تعویض روکش درب ضد سرقت

انواع روکش درب

  • روکش طبیعی راش 

روکش طبیعی راش یکی از پرطرفدارترین نوع روکش های موجود در بازار می باشد، که رگه های چوبی آن به طور کامل نمایان می باشد. انتخاب این روکش به افرادی پیشنهاد می شود، که زیبایی و کیفیت درب برای آن ها اهمیت دارد.

  • روکش طبیعی گردو 

روکش طبیعی گردو به خاطر کیفیت بالایی که دارد، توانسته است، طرفداران خاصی خود را پیدا کند. از نظر شکل ظاهری هم مثل روکش راش دارای رگه‌ های خاصی می باشد.

  • روکش لمینیت 

روکش لمینیت یکی از فرآورده چوبی می باشد، که به صورت مستقیم از خود چوب تهیه نمی‌ شود. از این روکش به غیر از کف پوش، می توانید برای تهیه ی دیوارپوش و روکش درب از آن استفاده کنید. به دلیل وجود مقاومت بسیار بالای این روکش در برابر اشعه های مضر خورشید دارد، باعث می شود، که با گذشت زمان رنگ روکش تغییر پیدا کند. این روکش ها از لحاظ شکل ظاهری مشابه با روکش‌ های چوبی می باشد.

  • روکش هایگلاس 

روکش هایگلاس که نوعی ام دی اف می باشد، دارای جنسی از نوع پلگسی گلاس می باشد. (پلگسی گلاس مدلی از پلی کربنات شفاف می باشد، که در مقایسه با شیشه سبک‌ تر و مقاوم‌ تر می باشد.) پس می توان گفت، که در تولید این روکش ها به هیچ عنوان از ماده ای طبیعی استفاده نشده است. پس اگر جزو افرادی هستنید، که دوس دارید، درب شما روکشی طبیعی داشته باشد، انتخاب روکش هایگلاس بهترین گزینه می باشد. ولی در صورتی که قرار است، برای تعمیر و تعویض روکش این نوع از روکش ها را انتخاب کنید، به هیچ عنوان این روکش را توصیه نمی کنیم، ولی درب ام دی اف اتاقی طرفداران زیادی دارد.

  • روکش هات پرس 

روکش هات پرس به عنوان یکی از ضعیف‌ ترین نوع روکش های موجود در بازار می باشد، که از این روکش به صورت پتینه برای پوشش درب اچ دی اف استفاده می شود. 

  • روکش پرینت 

روکش پرینت جزو روکش‌ های مصنوعی و ارزان قیمت موجود در بازار می باشد، که شما می توانید جهت تعمیر روکش درب ضد سرقت از آن استفاده کنید. برای تولید این روکش رگه‌ های چوب بر روی MDF چاپ می‌ شود.

نکات مهم برای نگهداری روکش درب ضد سرقت

درب ضد سرقت عموماً در بیشتر موارد که به عنوان درب داخلی منازل کاربرد دارند. به همین خاطر در صورتی که شما میزان تماس درب را با عوامل محیطی به کمترین میزان خود برسانید، باعث می شود، تا پروسه ی تعمیر روکش درب ضد سرقت به زمان دیگری موکول شود.

  • در صورتی که قصد تمیز کردن درب ضد سرقت را دارد، به هیچ عنوان از آب پر فشار استفاده نکنید. برای تمیز کردن کافیست، پارچه ای تمیز پنبه‌ ای را مرطوب و به مقدار لازم شوینده ملایم بر روی آن بریزید. سپس درب را با آن شسته و با پارچه تمیز و خشک دیگری پاک کنید.
  • همان طور که می دانید بر روی این درب‌ ها یک روکش پودری قرار داده شده است. به هیچ عنوان برای شستن آن از مواد شیمیایی قوی و پارچه زبر استفاده نکنید. 
  • اگر به مرور زمان بخش های فلزی درب دچار زنگ‌ زدگی شد، بهتر است، نسبت به تعویض روکش اقدام کنید، و اجازه ندهید، که این زنگار به قسمت چوبی درب برسد.
  • بهتر است، از تماس طولانی مدت درب با رطوبت جلوگیری کنید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، لازم است، بعد از هر بار بارندگی رطوبت باقی مانده بر روی درب را با یک پارچه نرم خشک کنید.

قیمت تعویض روکش درب چوبی اتاق

نحوه تعویض روکش درب ضد سرقت

در صورتی که رویه ی درب ضدسرقت شما به خاطر دلایل مختلف دچار مشکل شده است، و یا به هر دلیلی از طرح حک شده بر روی آن خسته شده اید، و می خواهید رویه ی آن را تغییر دهید، می توانید این کار را به طراحان فروشگاه راسان درب محول کنید.
با توجه به این که درب های چوبی به عنوان یکی از محبوب ترین نوع مدل های درب داخلی می باشد، ولی به مرور زمان ممکن است، به تعمیر نیاز داشته باشد. در صورتی که به خاطر دلایل مختلفی اعم از ضربه و یا عوامل دیگر رویه ی درب اتاق شما آسیب دیده است، و قصد دارید، روکش آن را تعویض کنید، بهتر است، به شماره های درج شده در سایت تماس گرفته، و نسبت به تعویض روکش درب ضد سرقت اقدام کنید.

روش های مراقبت از روکش درب چوبی

  • استفاده از روکش پودری

برای این که بتوانید مقاومت و استحکام درب را بالا ببرید، بهتر است، روکش پودری را انتخاب کنید. قابلیت نصب این روکش بر روی درب ضد سرقت وجود دارد.

  • فشار و میزان آب مناسب برای شست و شو

هنگام تمیز کردن درب بهتر است، از آب با فشار بالا استفاده نکنید. دلیل این موضوع هم به این خاطر می باشد، که به خاطر برخورد آب با فشار بالا به درب، ممکن است، باعث آسیب جدی به درب و یا سطوح رنگ پودری آن شود.

  • رنگ زدن چند لایه روی روکش درب

اگر در مناطقی زندگی می کنید، که دارای آب و هوای به شدت مرطوب می باشد، برای مراقبت از روکش چوبی خود می توانید با چند لایه رنگ زدن استفاده از مخمرهای رنگی اندکی مقاومت را بیشتر کنید.

مقایسه انواع روکش درب

  • روکش پی وی سی 

روکش پی وی سی در مدل ها و اندازه های مختلف، با تعداد لايه های متنوع، ضخامت ها، رنگ ها و نقش های مختلف (صاف، براق، مات، رگه چوبی و…) و با توجه به نیاز مشتریان طراحی و تولید می شوند. ضخامت در نظر گرفته شده برای این روکش بين 0.15 تا 0.35 ميلی متر می باشد. درب پی وی سی انتخابی مناسب برای درب داخلی منازل (درب اتاق و درب سرویس بهداشتی) می باشد. به خاطر مقاومت و استحکام بالای این روکش در برابر رطوبت و آسیب پذیری در برابر اشیاء نوک تیز و ضربات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از درب با ضخامت 8 میل به عنوان درب ورودی آپارتمان خود استفاده کنید. قابلیت درج اشکال مختلف به صورت برجسته و cnc بر روی درب وجود دارد.

  • روکش ملامینه درب داخلی

ملامینه روکشی می باشد، که بر روی mdf و نئوپان قابل استفاده می باشد. نئوپان از خرده چوب های پرس شده و mdf از خمیر چوب پرس شده ساخته شدند. ام دی اف به نسبت به نئوپان مقاومت بیشتری دارد. روکش ملامینه بر خلاف روکش pvc، مات می باشد. درب اتاقی ملامینه به خاطر داشتن روکش ملامینه دیگر احتیاجی به رنگ شدن ندارند. جهت ساخت درب اتاقی کافیست، ابتدا یک کلاف چوبی مستطیل شکل با توجه به ابعاد درب ساخته می شود، و ورق های پیش ساخته ای بر رو و پشت کلاف پرس خواهد شد. برای این که بتوانیم فضای خالی موجود بین درب را با شبکه بندی چوبی و یا شبکه بندی هایی مقوایی که شباهت زیادی به لانه زنبور دارند، پُر می کنند. از ویژگی هایی که این نوع از روکش ها می توان به مقاومت مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت، حرارت و تابش، هماهنگ بودن رنگ لبه های چسبانده شده با سطح رویه، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و تنوع در طرح و رنگ اشاره کرد.

  • روکش HDF

ورق های HDF با ورق های از نظر نوع چسب، فیبر و مواد افزودنی یکسان می باشد، ولی فشار و پرس و چگالی روکش های نوع HDF در مراحل تولید این روکش را نسبت به ام دی اف مقاوم تر می سازد. این درب ها متشکل از یک کلاف چوبی مستطیل شکل با ابعاد استاندارد و مشخص می باشد، که روکش های HDF که از قبل توسط تولیدکنندگان این روکش ها آماده شده اند، در بخش پشت و روی این کلاف چوبی پرس می شوند. قابلیت رنگ پذیری ورق های اچ دی اف باعث می شود، تا درب شما زیبایی خاصی داشته باشد.

  • روکش ABS

روکش ABS که در واقع نوعی پلاستیک می باشد، می تواند به عنوان روکش در درب ضد آب ABS استفاده شود. ورق ABS با ضخامت حدود 3 میلی متر معمولاً در طرح چرم و چوب به کار گرفته می شوند. رنگ آمیزی این ورق ها برای مشتریان با توجه به سلیقه ی آن ها وجود دارد. این نوع از درب ها به خاطر داشتن رویه ضد آب که بر روی کلاف چوبی پرس شده است، می تواند از نفوذ آب و رطوبت به ساختمان داخلی درب جلوگیری کند. دور تا دور کلاف درب نیز که نمی توان رویه ABS را پرس کرد. به همین خاطر در برخی از جهت ها که در برابر آب و رطوبت آسیب پذیر می باشند، با مایعی به نام رزین پوشانده می شود، تا درب به طور کامل عایق بندی شود.

  • پلی وود

پلی وود متشکل از لایه های نازک و یا لایه روکش چوب می باشد، که به همراه دانه های چوب مجاور خود تا 90 درجه به یکدیگر چسب کاری شده اند. این روکش جزو خانواده تخته های تولیدی شامل فیبر با چگالی متوسط (MDF) و نئوپان می باشد. این روکش ها قوی تر و بهتر از چوب جامد می باشد. از دیگر مزایای این روکش می توان به مقاومت بیشتر در برابر کاهش، چرخاندن، تاب برداشتن و ترک خوردگی اشاره کرد. شما می توانید از این روکش برای طراحی و تولید درب داخلی و درب ضد آب استفاده کنید. زمانی که قرار است، درب ضدآب طراحی شود، پس از اتمام کار روکش پی وی سی روی ورق های پلی وود آن کشیده می شود، تا خاصیت ضد آب بودن افزایش پیدا کند.

  • روکش چوب طبیعی درب‌ های اتاقی 

درب های MDF به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه ها برای انتخاب در ساختمان های مسکونی و اداری می باشد. این نوع از درب ها را با استفاده از یک روکش که در بیشتر موارد راش است، طراحی می کنند. این روکش ها را بر روی این گونه درب ها با چسب پرس می کنند. از مهم ترین مزایای این روکش ها که باعث شده است، طرفداران زیادی داشته باشند، می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر بارندگی و آفتاب اشاره کرد. روکش استفاده شده برای طراحی این درب ها معمولاً از نوع راش و گردو می باشد. به کارگیری این نوع از روکش باعث می شود، تا به زیبایی نمای داخلی ساختمان شما کمک کند.

چوب راش به خاطر زیبایی منحصر به فردی که دارد، همیشه به عنوان یکی از انتخاب ها برای استفاده بر روی MDF می باشد. چوب راش را به ورقه های نازک برش می دهند، و بعد از با استفاده از پرس آن ها را بر روی درب های MDF قرار می دهند.

  • هزینه تعمیر روکش درب اتاق و درب ضد سرقت چقدر است؟

    میزان هزینه بستگی به صدمه وارد شده به روکش دارد. اگر نیاز به تعویض روکش باشد، بسته به نوع روکش انتخابی هزینه ها متفاوت است. برای دریافت مشاوره با راسان درب تماس بگیرید.

  • بهترین نوع روکش مورد استفاده برای درب کدام است؟

    بسته به میزان بودجه شما می توان از روکش های مختلف برای دربها استفاده نمود. روکش چوبی و یا روکش راش دو محصول محبوب در این زمینه هستند.

  • قیمت تعویض روکش درب چوبی چقدر است؟

    این هزینه به نوع درب و ابعاد آن بستگی دارد. برای استعلام هزینه دقیق با راسان درب تماس بگیرید.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • محمد طاهری
    باسلام و درود فراوان آیا نمایندگی هم به شهر های دیگر میدید
    • مدیر سایت

      سلام. با مدیریت تماس بگیرید.

نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ