راسان درب
رگلاژ درب ضد سرقت

با توجه به این که به مرور زمان به خاطر این که به صورت دائمی درب ضد سرقت در حال باز و بسته شدن می باشد، گاهی اوقات ممکن است، به خاطر دلایل مختلف دچار مشکل و خرابی شوند. برای این که بتوانید این مشکل را برطرف کنید، بهترین راه حل رگلاژ درب ضد سرقت می باشد. اهمیت این موضوع به گونه ای می باشد، که حتماً باید توسط افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه انجام شود، تا بعداً دچار مشکل نشوید.

راسان درب
راسان درب

از مهم ترین مراحل در حین نصب و پس از آن رگلاژ درب ضد سرقت است. با انجام رگلاژ درست درب، امنیت درب به صورت کامل تامین می شود و هم از سر و صدای زیاد در هنگام باز و بسته نمودن درب جلوگیری می شود.

رگلاژ درب ضد سرقت

منظور از رگلاژ درب ضد سرقت این است، که شما بتوانید هماهنگی اجزای درب را که به خاطر مشکلات مختلف ایراد پیدا کرده اند، و نمی توانند به درستی کار خود را انجام دهند، را تعمیر و کمک کنید، تا بتوانند عملکرد دقیق و منظمی داشته باشند، و استحکام و مقاومت مورد نیاز افراد را تأمین کنند. این مسئله بعد از نصب درب ضد سرقت و به مرور به وجود می آید. نکته ی مهمی که هنگام انجام این کار باید به آن توجه شود، نحوه ی کار و عملکرد آن نسبت به لولا می باشد. زمانی که رگلاژ درب به صورت درست و اصولی انجام شود، کمک می کند، تا لنگه در چارچوب محکم نگه داشته شود. به طور کلی می توان گفت، که عوامل مختلفی اعم از ابعاد درب، وزن درب و میزان ضخامت چارچوب رگلاژ تعیین کننده ی این موضوع می باشد، که برای حفظ درب ضد سرقت روی چارچوب چه تعداد لولا و با چه فاصله هایی نیاز است. در صورتی که تخصص و تجربه ی کافی برای انجام این کار را ندارید، می توانید از همکاران ما در فروشگاه راسان درب کمک بگیرید.

در صورت نیاز به خدمات رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت در تهران و کرج با ما در راسان درب تماس بگیرید.

رگلاژ درب ضد سرقت

حال ممکن است، این سوال در ذهن شما به وجود بیاید، که درب ضد سرقت در چه مواردی نیاز به رگلاژ دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، که هر مدل از درب ضد سرقت با توجه به این که از بهترین قطعات و یراق آلات هم ساخته شده باشد، به مرور زمان دچار فرسودگی می شود، و برای این که کارایی خود را از دست ندهد، نیاز به تعمیرات دارد. مواردی که نشان دهنده ی این موضوع می باشند، که درب نیاز به رگلاژ دارد، شامل موارد زیر می باشد.

ایجاد صدای ناهنجار و غیر قابل تحمل هنگام باز و بسته شدن 

با توجه به این که لولای درب به عنوان یکی از مهم ترین یراق آلات تشکیل دهنده ی درب ضد سرقت می باشد، به عنوان یکی از اجزایی می باشد، که در رگلاژ درب ضد سرقت تاثیر مستقیم دارد. در مواردی که لولای درب شما دچار فرسودگی شده باشد، این موضوع به عنوان یکی از عواملی محسوب می شود، که می تواند درب را از حالت رگلاژ خارج کند، و باعث ایجاد صداهای آزار دهنده شود.

گیر کردن درب در هنگام باز و بسته شدن

در برخی از موارد ممکن است، این تجربه را داشته باشید، که هنگام باز و بسته کردن درب ضد سرقت خود درب شما گیر کند، و یا این که به طور کامل باز و بسته نشوند. این موضوع زمانی پیش می آید، که لولاهای درب دچار مشکل شده باشد، و همین مسئله باعث می شود، تا درب از رگلاژ اولیه خود خارج شود.

کند شدن نحوه ی کارکرد یراق آلات

دستگیره، قفل ضد سرقت و... جزو یراق آلاتی محسوب می شوند، که اگر نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند، می تواند باعث کندی درب و به وجود آوردنده ی مشکل در مکانیسم قفل و یراق شوند، و در نهایت باعث می شود، تا درب از حالت رگلاژ خارج شود.

هدر رفتن بیش از انرژی

زمانی که درب از حالت رگلاژ خارج می شود، یکی از عوامل تأثیرگذار در هدر رفتن بیش از حد انرژی می باشد، و منجر به ایجاد مشکلات مختلف می شود.

خراب شدن و شکستن لولای درب

در صورتی که لولای درب شما به خاطر وجود دلایل مختلف خراب شود، اگر این موضوع را جدی نگیرید، ممکن است، لولای درب بشکند، و یا این که ممکن است، به این خاطر که لولا ضعیف می شود، و یا موارد دیگری اعم از زنگ‌ زدگی، نشستن گرد وغبار بر روی لولا و... این مشکل به وجود بیاید. برای جلوگیری از اتفاق افتادن این مشکل توصیه می کنیم، در فواصل زمانی مشخص لولای درب را روغن کاری کنید.

هزینه رگلاژ درب ضد سرقت

هزینه رگلاژ درب ضد سرقت با توجه به موارد مختلفی اعم از ابعاد و نوع درب، جنس درب، مدت زمان در نظر گرفته شده برای تنظیم کردن درب، نوع یراق آلات و... تعیین خواهد شد. جهت استعلام قیمت دقیق می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

رگلاژ لولای درب ضد سرقت

لولایی که برای درب در نظر گرفته می شود، مهم نیست، که درب ضد سرقت ترک باشد، و یا درب ضد سرقت ایرانی در هر دو صورت به خاطر وجود مشکلاتی که در بخش های بالاتر به آن اشاره کردیم، نیاز به رگلاژ دارد. این کار حتماً باید توسط افراد متخصص و کاربلد انجام شود. دلیل این موضوع هم به این خاطر می باشد، که دانستن تعداد، جای قرار گیری و فاصله لولاهای درب بسیار مهم است. در مواردی که اطلاعات کافی در این مورد نداشته باشید، می تواند سبب آسیب دیدن درب شود.

هزینه رگلاژ درب ضد سرقت

رگلاژ درب ورودی

رگلاژ درب ورودی جزو کارهای پیچیده و دشوار محسوب می شود، که حتماً باید توسط افراد کاربلد و متخصص و با توجه به موارد زیر انجام شود.

  • تعمیرکاری که قرار است، کار رگلاژ را انجام دهد، باید آشنایی کامل با قطعات، میزان و نسبت کار آن ها داشته باشد.
  • حتماً باید با نحوه ی ارتباط بین قطعات مختلف و مشکلاتی که باعث به هم خوردن رگلاژ درب می شود، آشنایی داشته باشد.
  • تخصص تعمیرکار باید به حدی باشد، که بتواند به طور کلی تشخیص دهد، که وجود چه مشکلاتی باعث شده است، تا درب از حالت رگلاژ در بیاید.
  • دلیل بهم خوردن رگلاژ درب ضد سرقت از چیست و به حالت ایده آل آن را تنظیم کند.
  • هم چنین باید اطلاعات کافی در مورد نوع قطعات و برندهای مختلف داشته باشد، تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن این کار را انجام دهد.

نکته ی مهمی که باید هنگام رگلاژ درب ورودی به آن توجه شود، چک کردن لولاهای درب ورودی می باشد. دلیل پراهمیت بودن این قطعه به این خاطر می باشد، که اصول رگلاژ متناسب با کار لولا می باشد، پس در مواردی که از حالت استاندارد خارج شوند، مشکلاتی مختلفی را برای شما به وجود می آورند.

نحوه رگلاژ درب ضد سرقت (فیلم آموزشی رگلاژ درب ضد سرقت)

برای این که رگلاژ درب شما با موفقیت انجام شود، تعمیرکاری که قرار است، این کار را انجام دهد، به ابزارهایی مختلفی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، نیاز دارند.

دستگاه جوشکاری

دستگاه جوشکاری برای جوش زدن قسمت هایی کاربرد دارد، که دچار مشکلات اعم از شکستگی شده اند، و یا این که لولای درب از حالت استاندارد خارج شده است.

چکش و میله ی آهنی

در مواردی از چکش و میله ی آهنی استفاده می شود، که نیاز است، به قسمت هایی که دچار فرورفتگی شده اند، ضربه وارد شود. این میله ی آهنی شبیه به یک اهرم عمل می کند.

پیچ گوشتی و آچار مخصوص

آچار و پیچ گوشتی جزو ابزارهایی هستند، که در جعبه ی ابزار تعمیرکاران وجود دارد. در مواردی که شما به ایرادات و مشکلاتی که برای درب به وجود می آید، توجه نکنید، با گذشت زمان درب شما دچار آسیب های جبران ناپذیری می شود.

حال که با ابزارهایی مورد نیاز برای رگلاژ آشنا شدید، نوبت به بررسی مراحل انجام رگلاژ درب ضد سرقت می رسد.

تنظیم لولا

برای این که لنگه ی درب بتواند در حالت استاندارد خود باقی بماند، تنظیم درست لولا در ابتدای فرآیند رگلاژ به عنوان یکی از مهم ترین مراحل رگلاژ کردن درب محسوب می شود. با توجه به نوع درب تعیین می شود، که تعداد لولاهای مورد نیاز چقدر است، و باید در چه فاصله ای از هم نصب شوند.

چک کردن یراق آلات

یراق آلاتی که برای نصب بر روی درب ضد سرقت انتخاب می شوند، به عنوان مهم ترین مواردی محسوب می شوند، که می توان به رگلاژ درب شما کمک کنند. پس به همین خاطر بهتر است، یراق آلات انتخابی برای نصب از بهترین برندهای موجود در بازار انتخاب شوند.

انتخاب واشر مخصوص

پس از این که مراحل تنظیم درب لنگه ی درب انجام شد، از لولا و یراق آلات، برای تنظیم نهایی آن استفاده می شود، تا شما بتوانید به راحتی درب را باز و بسته کنید. برای بهتر انجام شدن این کار بهتر است، از واشر مخصوص کمک بگیرید، تا حدی که نیاز است، لنگه ی درب را بالاتر ببرید.

نصب آرام بند

نصب آرام بند بر روی درب ضد سرقت به شما کمک می کند، تا از سر و صداهای آزار دهنده ای که ممکن است، شما را آزار دهد، جلوگیری کنید. توصیه می کنیم، بعد از نصب آن چند بار درب را باز و بسته کنید، تا مطمئن شوید، به درستی کار می کند.

نصب دستگیره درب دوتکه

برای نصب دستگیره درب دوتکه کافیست، از پیچ گوشتی و میخ کمک بگیرید. زمانی که به این مرحله رسیدید، دیگر مراحل رگلاژ درب به اتمام رسیده است.

برطرف کردن صدای درب ضد سرقت

بعد از این که تمام مراحل رگلاژ درب به درستی به اتمام رسید، نوبت به رفع سر و صداهای آزار دهنده می رسد. شما می توانید از صابون یا روغن برای برطرف کردن این صدا کمک بگرید.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ