راسان درب
اندازه استاندارد درب اتاق خواب

زمانی که قصد تفکیک بخش های مختلف را در منزل خود را دارید بهترین انتخاب در این مورد نصب درب اتاقی می باشد تا به حفظ حریم خصوصی افراد کمک کنید. برای این که در این مورد با مشکل رو به رو نشوید نیاز است تا اندازه استاندارد برای درب اتاق خواب انتخاب شود.

راسان درب
راسان درب

در نظر گرفتن اندازه استاندارد برای درب اتاق خواب کمک می کند تا دیگر در مورد قرار دادن درب اتاقی در محل در نظر گرفته شده با مشکل روبرو نشوید. رعایت اصول ایمنی، راحتی و زیبایی درب می تواند در دکوراسیون محیط مد نظر شما بسیار تأثیرگذار باشد به همین خاطر مورد توجه افراد و سازندگان ساختمان های مسکونی قرار دارد.

پس به طور کلی می توان گفت که ابعاد درب اتاق خواب با توجه به موارد مختلفی اعم از نوع استفاده و تاثیری که در فضا می گذارد بسیار مهم است. همچنین نقش مهمی در راحتی افراد هنگام ورود و خروج از اتاق خواهد داشت. 

برای این که در مورد ابعاد و اندازه استاندارد درب چوبی اتاق خواب اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید در این بخش به بررسی موارد مهم در این مورد خواهیم پرداخت. 

اندازه استاندارد درب اتاق خواب چقدر است؟

درب اتاق خواب از اجزای تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی محسوب می شود و همین مسئله باعث می شود تا با سایر موارد هماهنگی مورد نیاز را داشته باشد پس نیاز است تا از نظر اندازه مناسب باشد تا برای ورود و خروج با مشکل روبرو نشوید.

در حالت عادی ابعاد استاندارد در نظر گرفته شده به این صورت است که عرض آن باید بین 85 تا 95 سانتی‌ متر باشد و ارتفاع در نظر گرفته شده برای درب بین 200 تا 210 سانتی‌ متر می باشد. اعداد اعلام شده برای ابعاد درب تک لنگه اتاق خواب می باشد و در صورت دو لنگه بودن درب نیاز است تا اندازه عرض آن دو برابر اندازه عرض یک لنگه درب باشد.

مسئله ای که نیاز است تا حتماً به آن توجه شود این است که درب اتاق خواب باید به اندازه کافی عریض باشد تا در مورد جا به جایی تخت خواب، میز آرایش، کمد و... با مشکل روبرو نشوید. در مورد ارتفاع درب هم باید بگوییم که نیاز است تا به اندازه کافی بلند باشد تا افراد قد بلند برای ورود و خروج با مشکل روبرو نشوند.

پس نیاز است تا هنگام انتخاب درب اتاق خواب به اندازه، کیفیت و جنس درب توجه داشته باشید.

چرا باید ابعاد درب اتاق خواب به صورت استاندارد انتخاب شود؟

اکثر دربهای موجود در بازار دارای یک ابعاد استاندارد هستند که برابر است با ابعاد محل نصب درب در ساختمانهاست. اگر دربی با ابعاد غیر استاندارد بخواهید که در بازار موجود نیست، باید درب را به صورت سفارشی خریداری نمایید. در ادامه به بررسی مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شویم، می پردازیم.

امکان جا به جایی اجسام در ابعاد بزرگ

به غیر از این که قرار است برای ورود و خروج به اتاق از درب استفاده کنید نیاز است تا به گونه ای انتخاب شود که در مورد جا به جایی وسایل مورد نیاز خود با مشکل روبرو نشوید. 

کمک به استفاده بهینه از فضا

استفاده ی بهینه از فضا از این طریق امکان پذیر می باشد که ابعاد و اندازه ی درب به صورت استاندارد انتخاب شود.

تأثیرگذار بر روی طراحی و دکوراسیون فضا

ابعاد انتخابی برای درب که جزو پارامترهای تأثیرگذار در طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد نیاز است تا با انتخاب درست رنگ‌ ها و متریال‌ ها هماهنگی مورد نیاز ایجاد شود. نیاز است تا در طراحی و یا تعویض درب ابعاد صحیح انتخاب شود تا از راحتی و کارایی در استفاده از فضای اتاق خواب مطمئن باشید.

نحوه ی استاندارد درب اتاقی چگونه است؟

برای اندازه گیری ابعاد درب نیاز است تا طول، عرض و ارتفاع فضایی که برای نصب درب در نظر گرفته شده است، اندازه گیری شود. اندازه گیری دقیق این ابعاد کمک می کند تا برای نصب با مشکل روبرو نشوید. همچنین نیاز است تا ضخامت یا عمق درب را اندازه‌ گیری کنید. نیاز است تا قاب درب اندازه شود و قسمتی که درب بر روی آن قرار می‌ گیرد ارتفاع و عرض قاب آن مهم می باشد. توجه داشته باشید که این اندازه‌گیری‌ ها شامل فضای اطراف قاب درب شما نمی‌ شود. حتی در برخی از موارد ممکن است برای اندازه‌ گیری درب جدید فضای باز شدن آن را نیز در نظر بگیرید.

نیاز است تا تمام ابعاد دقیق اندازه گیری شود تا درب بتواند بعد از نصب آزادانه باز شود و هیچ مانعی در بین راه آن وجود نداشته باشد. 

اندازه درب اتاق خواب برای درب‌ ضدحریق و ضدسرقت چقدر است؟

رعایت استانداردهای مورد نیاز برای تعیین اندازه درب اتاق خواب نیاز است به گونه انتخاب شود که برطرف کننده ی نیاز افراد نباشد.

  • درب‌ ضد سرقت تک لنگه یا یک و نیم لنگه: عرض 97 سانتی‌ متر، ارتفاع 2 متر و 4 سانتی‌ (ساب فریم این درب‌ ها 2 متر و 16 سانتی‌ متر ارتفاع و 1 متر و 22 سانتی‌ متر عرض دارند.)
  • درب‌ ضد سرقت دو لنگه: حداقل 1 متر و نیم عرض، ابعاد اطراف این درب‌ ها به صورت 80*40 میلی‌ متر در نظر گرفته می‌ شود.

پس به طور کلی می توان گفت که رعایت اصول فیزیک و با توجه به فشار وارده بر درب محاسبه شده و موجب افزایش مقاومت آن خواهد شد.

نکات مهمی که باید در مورد ابعاد درب اتاق خواب بدانید.

  • نیاز است تا بعد از نصب چهارچوب درب مورد بررسی قرار بگیرد تا از ایجاد نقص های احتمالی جلوگیری شود. مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید می تواند شامل چوب تاب خورده، ترک یا و... می باشد.
  • نیاز است تا قبل از سفارش درب ابعاد چهارچوب درب اتاق خواب اندازه گیری شود.
  • در مواردی که قرار است درب را تعویض کنید نیاز است تا ارتفاع، عرض و ضخامت اندازه گیری شود.
  • توجه به نوع و محل دستگیره درب 
  • توصیه می کنیم تمام موارد دو بار اندازه گیری شوند.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ