راسان درب
درب پیوت چیست؟

با توجه به این که درب‌ ها جزو مهم ترین عناصر تأثیرگذار در دکوراسیون یک محیط به شمار می‌ روند. اگر قصد خرید یکی از مدل های درب لوکس را دارید درب پیوت (درب محوری) گزینه ی مناسبی برای انتخاب می باشد. نوع کارکرد این درب به نسبت دیگر درب ها متفاوت می باشد و می تواند با ایجاد فضایی متفاوت به کامل شدن دکوراسیون محیط مد نظر شما کمک کند.

راسان درب
راسان درب

درب پیوت (درب لولا محوری) دربی است که از نظر نوع باز شدن درب در مقایسه با درب های معمولی دارای تفاوت هایی می باشد. برای طراحی و اجرا این نوع از درب ها از متریال های مختلفی اعم از چوب و شیشه استفاده می شود و با استفاده از لولای پاشنه‌ ای در نظر گرفته شده برای درب به زمین و سقف چارچوب وصل شده و محوری را ایجاد خواهند کرد که درب بتواند حول آن بچرخد. درب ضد سرقت پیوت از مدلهای لوکس و جدید است که معمولا در ورودی ساختمانهای ویلایی مورد استفاده قرار می گیرد.

درب پیوت جزو آن دسته از درب هایی است که از انتهای یک طرف باز نمی شود و فقط از طریق یک لولای محوری که در بیشتر موارد در وسط آن قرار می گیرد تا بتواند به باز شدن دهانه ورودی کمک کند. انتخاب این درب ها برای استفاده در منازلی که دارای دکوراسیون خاص هستند گزینه ی مناسبی می باشد.

ممکن است برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که چرا این درب ها گزینه ی مناسبی برای خرید می باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به این که امکان پیاده سازی در ابعاد بزرگ وجود دارد کمک می کند تا ظرافت خاصی را به محیط مد نظر شما اضافه کند. درب های لولایی در یک طرف درب دو یا سه لولا دارد و درب توسط لولاها باز و بسته می شود. هم چنین به جای این که لولا در یک سمت چارچوب باشد و در لبه انتهایی درب نصب شده باشد، محور (نقطه چرخش درب) در فاصله ی چند اینچی چارچوب قرار داده می شود.

درب پیوت

درب پیوت چیست؟

درب پیوت به مدل دربهایی گفته می شود که به دلیل نصب مدل خاصی از لولا، از یک سوم میانی درب می چرخد و باز و بسته می شود. این مدل از دربها تحمل وزن بالایی دارند و به همین دلیل می توان درب تا عرض 200 سانتی متر را به صورت تک لنگه تولید نمود. به دلیل نوع باز شدن درب، این محصولات مناسب برای نصب در محیط های کوچک نیستند. از انواع دربهای پیوت می توان به دربهای ضد سرقت پیوت و درب شیشه ای پیوت اشاره نمود.

درب ضد سرقت پیوت

درب ضد سرقت پیوت، یکی از شیک ترین مدلهای درب ورودی ساختمان است. ساختار این دربها همانند سایر مدلهای در ضد سرقت است با این تفاوت که لولا این دربها از نوع محوری است و بیشتر به عنوان درب ورودی لابی مورد استفاده قرار می گیرند.

درب ضد سرقت پیوت

درب شیشه ای پیوت

دربهای شیشه ای پیوت را می توان به عنوان درب داخلی و یا درب ورودی استفاده نمود. این دربها بسیار لوکس و شیک هستند و می توان آنها را با استفاده از شیشه های مختلف تولید نمود. انتخاب نوع شیشه کار شده در این دربها به کاربرد و محل نصب آن بستگی دارد.

درب پیوت شیشه ای

قیمت درب محوری پیوت چگونه محاسبه می شود؟

در تعیین قیمت درب محوری فاکتورهای مختلفی اعم از ابعاد و اندازه، نوع متریالی انتخابی برای تولید، نوع و کیفیت یراق آلات و... تأثیرگذار هستند. هم چنین باید به این مسئله توجه داشته باشید که نوسانات موجود در بازار باعث می شود تا قیمت نهایی درب در لحظه تغییر پیدا کند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش برای خرید با مشاوران راسان درب در ارتباط باشید.

ساخت درب پیوت سفارشی

اگر قصد خرید درب پیوت را دارید و می خواهید درب مد نظر شما در ابعاد سفارشی طراحی و تولید شود می توانید سفارش خود را از طریق شماره های درج شده در سایت ثبت کنید. فروشگاه راسان درب در این زمینه در حال فعالیت می باشد و با تولید بهترین و باکیفیت درب ها توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. به غیر از تولید درب پیوت دیگر درب ها اعم از درب لابی، درب ورودی ساختمان، درب ضد سرقت فلزی و... را برای مشتریان خود طراحی و تولید می کند. بعد از ثبت سفارش می توانید بعد از گذشت کوتاه ترین زمان ممکن درب خود را تحویل بگیرید.

مکانیزم کارکرد درب محوری به چه صورتی می باشد؟

ممکن است در نگاه اول هنگام مشاهده ی درب های پیوت دچار سردرگمی شوید که آیا تعادل این درب ها دچار مشکل نمی شود. در این مورد باید بگوییم که سیستم درب های لولایی (معمولی) به گونه ای می باشد که تمام وزن درب به لولاهای آن بستگی دارد ولی در مورد درب های پیوت باید بگوییم که در درب محوری پیوت به این صورت نمی باشد و محور وسط درب به عنوان محل قرارگیری محور بر اساس وزن و اندازه درب می باشد. این محصولات بیشتر به عنوان درب ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی مزایای استفاده از درب های پیوت

طراحی و تولید درب در ابعاد بزرگ

مهم ترین ویژگی که وجود آن باعث پرطرفدار شدن این درب ها شده است این است که امکان ساخت درب در ابعاد مد نظر مشتریان وجود دارد به همین خاطر دیگر نیاز نیست نگران این مسئله باشید. نوع کارکرد این درب به گونه ای می باشد که امکان تولید در ابعاد بزرگ تر، سنگین تر برای افزایش استحکام و مقاومت وجود دارد.

امکان طراحی درب مخفی با انتخاب سیستم درب محوری

طراحی انتخاب شده برای درب پیوت به گونه ای می باشد که امکان مخفی کردن بازشو بودن آن ها وجود دارد. هم چنین نیاز نیست که فضای اضافی را در بالا یا کنار درب ایجاد کنید. امکان استفاده از سیستم های بازشو خودکار و هوشمند برای باز و بسته شدن درب ها وجود دارد.

طراحی و ساخت درب محوری در اندازه و شکل مد نظر مشتریان

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که درهای محوری چگونه هستند؟ و چه رنگ هایی را می توان برای این درب ها در نظر گرفت؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که امکان استفاده از متریال مختلف اعم از شیشه، چوب، سنگ، فلز و… با توجه به سلیقه ی مشتریان وجود دارد. 

از هدر رفت فضا جلوگیری می کنند.

با توجه به این که امکان طراحی و تولید در ابعاد بزرگ تر وجود دارد سبب ایجاد دهانه های بزرگ تری می شود.

بررسی معایب درب پیوت 

مهم ترین مسئله ای که ممکن است برای برخی از افراد مهم باشد چهارچوب درب می باشد. در درب های لولا پاشنه ای چهارچوب در نظر گرفته نمی شود و همین مسئله باعث می شود تا از ورود گرد و خاک به فضای مد نظر شما جلوگیری شود. هم چنین احتمال قرار گرفتن انگشتان لای درب در مورد این درب ها وجود دارد. اگر کودکان شما کم و سن سال می باشد و دائماً در حال رفت و آمد می باشد بهتر است هنگام ثبت سفارش برای خرید درب درخواست کنید تا شیار های انگشتی را به درب اضافه کنند تا دیگر نگران این مسئله نباشید. امکان تولید درب های پیوت برای فضاهایی که متراژ کمی دارند گزینه ی مناسبی نمی باشد.

کاربرد درب محوری

فضای داخلی ساختمان ها

انتخاب و نصب درب پیوت گزینه ی مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی خانه ها می باشد. مهم نیست که فضای در نظر گرفته شده برای منزل شما بزرگ باشد و یا این که سبک مینیمال برای منازل انتخاب شده باشد. درب پیوت را به شکلی سفارش دهید که ظاهر آن با دیوارهای اطراف هماهنگی مورد نیاز را داشته باشد.

نصب به عنوان درب ورودی منازل

امکان استفاده از این درب ها تنها در شرایط آب و هوایی مناسب وجود دارد و در صورتی که باران، گرد و خاک یا باد شدید در محل زندگی شما اتفاق می‌ افتد، نصب این درب ها گزینه ی مناسبی برای انتخاب نمی باشد.

نصب به عنوان درب حمام انتخاب درب های لولا پاشنه ای با استفاده از متریال شیشه ای مات، انتخاب مناسبی برای درب حمام می باشد.
نصب به عنوان درب اتاق لباس

با توجه به این که در اتاق خواب ها به جای کمد دیواری، اتاق مخصوصی برای آن در نظر گرفته می شود انتخاب یک درب لولایی در اتاق می تواند جلوه و زیبایی مناسبی را به اتاق شما اضافه کند.

نکات مهم قبل از خرید درب پیوت

  1. حتماً باید فضای کافی برای حرکت آزادانه درب در نظر بگیرید.
  2. توجه به طرح درب، اندازه، جنس، دستگیره، سیستم محوری و...
  3. انتخاب مداوم ترین و مناسب ترین درب با توجه به فضایی که برای نصب در نظر گرفته اید.
  4. توجه داشته باشید که برای نصب درب پیوت از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

مشخصات فنی درب پیوت

  • انتخاب استفاده از شیشه سکوریت، شیشه رنگی، مات، طرح دار و... برای تولید درب وجود دارد.
  • امکان تولید درب به صورت فریم لس و فریم دار وجود دارد. در مدل فریم دار دور تا دور درب پروفیل از جنس آلومینیوم استفاده می شود. رنگ انتخابی برای این فریم‌ ها به صورت الکترواستاتیک و یا آنادایز می باشد.
  • در مورد ابعاد درب ضد سرقت پیوت باید بگوییم که امکان تولید در ابعاد سفارشی برای مشتریان وجود دارد. 
  • برای استفاده از درب های لولا پیوت نیازی به نصب چهارچوب ندارید.
  • طراحی درب های لولا پیوت به گونه ای می باشد که آن را از دو طرف باز کنید.
  • چوب انتخاب شده برای تولید درب باید به گونه ای می باشد که باعث افزایش مقاومت درب شود. انتخاب درب های چوبی لولا پیوت گزینه ی مناسبی برای نصب در کافه ها و رستوران ها می باشد.
  • قبل از خرید باید انتخاب درب را با توجه به دکوراسیون داخلی محیط انتخاب کنید.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ