راسان درب
تمیز کردن درب ضد سرقت

تمیز کردن درب ضد سرقت چوبی به عنوان یکی از مهم ترین کارهایی می باشد، که شما باید پس از خرید درب ضدسرقت رعایت کنید، تا بتوانید از درب خریداری شده برای مدت زمان طولانی تری استفاده کنید. با توجه به این که این درب ها باعث افزایش سطح ایمنی در ساختمان های مسکونی و تجاری می شود، بهتر است، از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنیم.

راسان درب
راسان درب

با توجه به این که درب های ضد سرقت بنا به سلیقه ی مشتریان در رویه ها و طرح های مختلفی طراحی و تولید می شوند، همین موضوع باعث می شود، تا تمیز کردن درب های ضد سرقت اهمیت ویژه ای داشته باشد. تمیزکاری درب ها به صورت دائمی باعث می شود، تا شما بتوانید برای مدت زمان طولانی تری از درب استفاده کنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است، که برای تمیزکاری به هیچ عنوان از مواد شوینده ای که مناسب برای این کار نیستند، استفاده نکنید.

در این مقاله سعی کرده ایم، تا شما را با نحوه ی تمیز کردن درب ضد سرقت آشنا و نکات مهمی که باید آن ها را هنگام شست و شو رعایت کنید، را توضیح می دهیم، تا شما بتوانید این کار به راحتی انجام دهید.

تمیز کردن درب ضد سرقت

روش های تمیز کردن درب ضد سرقت چوبی

تمیز کردن و ضدعفونی کردن درب های ضد سرقت در مواردی که در ساختمان های مسکونی، هتل ها، دفاتر کاری و... نصب شده باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این محیط ها به خاطر رفت و آمد زیاد ارباب رجوع باعث می شود، تا نسبت به ضدعفونی کردن دستگیره ها اقدام کنید، تا بتوانید از درب و دستگیره ها را از وجود آلودگی ها پاک کنید. در ادامه به معرفی برخی از روش های تمیز کردن درب ضد سرقت خواهیم پرداخت، تا شما بتوانید به طولانی تر کردن عمر درب خود کمک کنید.

  • استفاده از جوش شیرین و مایع ظرفشویی

استفاده از ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی می تواند به عنوان یکی از روش هایی باشد، که شما می توانید از آن برای تمیز کردن درب های ضدسرقت استفاده کنید. برای استفاده از این ترکیب کافیست، یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی و 3 تا 4 لیتر آب را در یک ظرف بریزید، و بعد از ترکیب کردن بهتر است، چند لحظه صبر کنید، تا ترکیبات هر دو ماده در یکدیگر حل شوند. در مرحله می توانید با یک اسفنج تمیز و ترکیب به دست آمده درب ضد سرقت خود را به طور کامل بشویید، و مجدداً محتوای ظرف را خالی کرده، و این بار نصف پیمانه جوش شیرین را با همین میزان آب ترکیب کنید، و با این که محلول جدید نیز درب مد نظر خود را رو ضد عفونی کنید. بعد از اتمام مراحل تمیز کاری بهتر است، درب را با یک دستمال نرم خشک کنید، و با حوله تمیز و شیشه پاک کن برای این که مطمئن شوید، هیچ گونه آلودگی بر روی درب باقی نمانده است، درب را تمیز کنید. نکته ی مهمی که حتماً هنگام تمیز کاری باید به آن توجه داشته باشید، این است، که پس از هربار شستشو درب ضد سرقت را به خوبی خشک کنید، تا رطوبت و مواد الکلی و ضد عفونی سبب پوسیدگی درب ضد سرقت شما نشوند.

  • استفاده از روش های سنتی

با توجه به این که در مکان های پر رفت و آمد آلودگی های زیادی وجود دارد، تمیز کردن درب و دستگیره آن که جز وسایلی هستند، که به سرعت کثیف آلوده می شوند، کار پراهمیتی محسوب می شود. استفاده از روش های سنتی باعث از بین رفتن آلودگی ها می شود، ولی تأثیر آن مانند روش قبلی نیست. برای تمیز کردن درب به این روش کافیست، اول با یک دستمال تمیز و اندکی نمدار گرد و غبار اولیه را از درب خود بردارید، بعد یک ظرف را با آب و مایع تمیز کننده ترکیب کنید. بعد از این که ترکیب مد نظر شما درست شد. برای ضدعفونی درب باید یک اسفنج را در محلول خود فرو کنید، و با آن روی درب ضد سرقت خود بکشید. پس از تمیز کاری بهتر است، با یک دستمال تمیز کف و محتویات روی درب خود را پاک کنید.

  • تمیز کردن به روش چربی زدایی

در صورتی که قصد دارید، درب شما براق و به دور چربی باشد، می توانید از محلول های شست و شو مخصوص برای این کارها می باشد، استفاده کنید. در مواردی که قدرت لکه ها به قدری باشد، که زمان زیادی بر روی درب باقی بماند، و از بین نرود، جهت طبیعی سازی و خارج کردن درب ضد سرقت خود از حالت کثیفی زیاد می توانید از رژلب و واکس استفاده کنید. برای انجام این کار باید مقدار کافی از رژ لب و یا واکس همرنگ چوب درب خود را روی پنبه یا دستمال کاغذی بزنید، و سپس آن را روی لکه بمالید. بعد از آن بهتر است، برای براق و درخشان کردن چوب می توانید از کمی مخلوط خاکستر سیگار و روغن مایع جلا استفاده کنید.

نکات مهم در تمیز کردن درب های ضد سرقت

  1. برای این که لکه های موجود بر روی درب را پاک کنید، به هیچ عنوان از آب با فشار بالا استفاده نکنید. در مواردی که از آب فشار بالا استفاده کنید، به درب و روکش آن آسیب می رساند. برای این که بتوانید از این مورد جلوگیری کنید، می توانید با پارچه مرطوب و یا مقداری مایع تمیز کننده آن را پاک کنید.
  2. در مواردی که قصد دارید، خش های موجود بر روی درب فلزی با روکش رزین از بین ببرید، بهتر است، آن را با دستمال نرم و خمیر دندان پاک کنید.
  3. در مواردی که درب را در خارج از منزل خود استفاده می کنید، دقت کنید، که به هیچ عنوان درب زیر بارش باران قرار نگیرد.
  4. با توجه به این که یک روکش پودر بر روی درب زده شده است، به هیچ عنوان از مواد شیمیایی و یا پارچه زبر برای پاک کردن درب استفاده نکنید.

تميز كردن درب ضد سرقت چوبي

تميز كردن درب ضد سرقت چوبي

با توجه به این که در هر واحد مسکونی بین 2 تا 5 درب چوبی وجود دارد، توصیه می کنیم، تا مانند هر بخش دیگری از منزل خود که احتیاج به تمیز کردن دارند، درب را تمیز کنید، تا همیشه براق و نو بماند. برای این که نسبت به تمیز کردن درب چوبی (درب داخلی) اقدام کنید، می توانید در فواصل زمانی مشخص با استفاده از یک دستمال مرطوب و نرم اقدام به تمیز کردن گرد و غبار روی آن ها بکنید. تمیز کردن درب ضد سرقت فلزی بسیار راحت تر از دربهای چوبی است زیرا روکش این دربها در مقابل رطوبت مقاوم تر است.

راهکار تمیز کردن گرد و غبار و دوده ها

  • برای انجام این کار بهتر است، یک ظرف آب و صابون درست کنید. در مواردی که بر روی درب منزل شما شیشه هم وجود دارد، بهتر است، کمی آب را گرم تر بردارید، و صابون بیشتری بریزید. بعد از این که ترکیب مد نظر شما آماده شد، یک اسنفج بردارید، و در آب و صابون فرو کنید، و سطح درب چوبی را با آن پاک کنید. (در صورتی که نمی خواهید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید، می توانید از محلول شیشه پاک کن استفاده کنید.) بعد از تمیز کردن درب بهتر است، با استفاده از یک دستمال خیس باقی مانده های آب و صابون را از روی درب پاک کنید.
  • دربی که قصد تمیز کردن آن را دارید، را باز کنید، و با دستمالی که در آب و صابون زده اید، بالای درب و حاشیه بیرونی درب را پاک کنید.
  • در مواردی که لکه ی به وجود آمده روی درب پاک نمی شود، در این موارد می توانید از چند قطره تینر رنگ برای پاک کردن لکه های بزرگ و چرب هم استفاده کنید. 
  • استفاده از بخار شوی جهت تمیز کردن درب به عنوان بهترین گزینه برای تمیز کردن درب می باشد.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران بعداز باقرخان روبه روی بانک ملت (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ