X

چهار چوب درب ضد سرقت | چهار چوب فلزی

09129315210 کارشناس فروش
چهار چوب درب ضد سرقت

چهارچوب های درب ضد سرقت شامل یک تیرک افقی در سردر و یک تیرک افقی در کف است و دو تیرک عمودی در دو طرف قاب است که آستانه درب نامیده میشود.

راسان درب
راسان درب

یکی از مهم ترین اجزای درب ضد سرقت ، چهارچوب درب ضد سرقت می باشد. قیمت چهارچوب درب ضد سرقت بر حسب ابعاد و جنس متغییر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید با راسان درب تماس بگیرید.

چهارچوب درب ضد سرقت ( اسکلت درب ضد سرقت)

درب های ضد سرقت خصوصیات مشخصی دارند که نسبت به درب های داخلی از امنیت و مقاومت بیشتری برخوردار است. درب های ضد سرقت معمولا داخل لنگه درب از ورق فلزی مقاوم استفاده می شود تا عملا نفوذ به داخل ساختمان را غیر ممکن و یا به تاخیر بیندازد.
قفل و یراق آلات مورد استفاده در درب ضد سرقت نیز با درب های معمولی متفاوت است بطوریکه معمولا زبانه قفل برای درب ضد سرقت از نوع گاو صندوقی بوده و معمولا دو یا سه قفل لنگه درب را به چهارچوب چفت می نماید.
لنگه درب ضد سرقت علاوه بر داشتن یک ورقه فلزی در صورت درخواست امکان نصب سنگ پشم نسوز و  عایق صوتی در هر دو طرف لنگه را نیز دارای می باشد که علاوه بر عایق حرارتی عایق صوتی نیز می گردد. رویه لنگه درب معمولا از ورق MDF طرح دار ساده و یا برجسته به ضخامت 8 تا 14 میلیمتر استفاده می شود. MDF 
رویه درب بصورت رنگ و یا روکش PVC قابل اجرا می باشد که برای درب های ورودی ساختمان که در مجاورت نور خورشید و یا هوای آزاد قرار دارند MDF رنگ شده توصیه می گردد.
چهارچوب درب ضد سرقت از ورق فلزی 2 میلیمتر فرم داده شده استفاده شده است و کلیه قسمت های فلزی درب توسط رنگ کوره ای رنگ آمیزی می گردد. دور تا دور لنگه درب از زوار لاستیکی جهت جلوگیری از عبور گرد و غبار و صدا به داخل ساختمان تعبیه شده است. چهارچوب درب های ضد سرقت معمولا بصورت فلزی و رنگ شده تحویل داده می شود ولی در صورت درخواست امکان نصب پرواز  بر روی چهارچوب نیز وجود دارد که ظاهر درب کاملا دیده می شود.

درب ضد سرقت با چهارچوب کشویی

چهارچوب کشویی درب ضد سرقت به جهت اینکه مناسب با خانه های قدیمی هست خیلی مورد استقبال کسانی که می خواهند درب ورودی منزل خود را عوض کنند شده است.
در این نوع چارچوب هیچ تخریبی انجام نمی شود.
درب ضد سرقت اصولا با چهارچوب کشویی قیمت بالاتری نسبت به درب با چارچوب ثابت دارد.
به دلیل ساختاری که در این نوع چارچوب ها وجود دارد قابلیت انعطاف و باز شدن به اندازه قطر دیوار مشتری را دارد که این خود یک مزیت بزرگ می باشد.از جمله می توان به درب ضد سرقت ترک اشاره کرد که چون درب های ساخت کشور ترکیه بر  مبنای استاندارد جهانی می باشد و ممکن است بیشتر خانه ها اندازه کوچکتری برای درب ضد سرقت داشته باشند به همین منظور چارچوب کشویی برای این خانه ها بسیار مناسب است.
در درب ضد سرقت ترک بدلیل عدم وجود آستانه حتما نیاز به سنگ برای گذاشتن در آستانه درب ضد سرقت می باشد.
اندازه و ابعاد چهارچوب کشویی عرض 110 سانتی متر در طول 210 سانتی متر می باشد.
وزن چهارچوب کشویی 80 حدودا 80 کیلو گرم است.عمق یا کف چهارچوب کشویی 18 سانتی متر تا 24 سانتی متر قابل تغییر است.رنگ چهارچوب کشویی رنگ های الکترواستاتیک می باشد.رنگ چهار چوب متناسب با رنگ بندی درب ضد سرقت است.

چهارچوب های درب ضد سرقت 

چهارچوب های درب ضد سرقت  شامل یک تیرک افقی در سردر و یک تیرک افقی در کف است و دو تیرک عمودی در دو طرف قاب  که مجموعا" آستانه درب را تشکیل داده اند. چگونگی شکل درب مهم نیست ، اگر سایز هم غیر استاندارد باشد این نکته اولیه را باید یادتان باشد که درب ضد سرقت شما باید درون چهارچوب جا بیفتد و چفت شود ، البته باید خاطر نشان کرد که توجه به این نکته استقامت و استحکام درب را در بر خواهد داشت ببا توجه به اینکه اینکه بحث غیراستاندارد بودن درب  نیز مهم است . 
گروه تولیدی راسان درب به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان چارچوب درب ضد سرقت در ایران اقدام به تولید و فروش چهارچوب ضد سرقت به صورت خام و همچنین فروش یراق آلات درب ضد سرقت جهت همکاران محترم در سراسر کشور نموده است .
چارچوب اسکلت درب ضد سرقت از ورق ۱/۵ میل روغنی و لنگه درب از ورق ۱/۲۵ میل روغنی با شبکه بندی داخل درب از پروفیل و همچنین ورق که دسترسی سارق به داخل را تا حد ممکن محدود میسازد زیر نظر استاد کاران درب شمیزی با ظرافت و کیفیت هر چه بیشتر تولید و عرضه میگردد.
لولاهای به کار رفته در چارچوبهای ضد سرقت همه از نوع نمره۱۸ تراشیده با سوراخ روغن کاری میباشد.
به طور کلی معمولا برای درب ضد سرقت و درب داخلی ساختمان از فریم های فلزی با ضخامت های متفاوت استفاده می شود اما به طور کلی چهارچوب هایی که برای درب ها استفاده می شود با توجه به مدل آن ها متفاوت است برای درب های داخلی علاوه بر چهارچوب فلزی از فریم های برای زیبایی نیز استفاده می شود ،  همچنین عرض فریم باتوجه به ضخامت دیوار ساختمان متفاوت است، معمولا برای درب های ورودی ساختمان از چهارچوب های فلزی استفاده می شود ، این نوع چهارچوب ها در برابر ضربه مقاوم می باشد .

انواع چهارچوب درب ضد سرقت 

  • چهارچوب از جنس چوب

  • چهار چوب فلزی 

چهارچوب های فلزی

این نوع برای استفاده در انواع درب ضد سرقت از نوع فلزی به قطر ۲mm با رنگ الکترو استاتیک و مقاومت بسیار بالا طراحی و تولید می شود و این چهارچوب ها در دو قطر برای چهارچوب درب های داخلی و قطر هجده  سانتی متری برای درب های ضد سرقت تولید می شود.

به علت مقاومت بالای چهارچوب های فلزی ، اساس و پایه نصب درب در خانه و ساختمان است و امروزه استفاده از چهارچوب های فلزی در خانه ها متداول تر شده است . چهار چوب های فلزی سهم بسیار گسترده ای را در بازار درب ها در بر گرفته است ، دلیل این امر دوام و ماندگاری بالایی است که چهار چوب فلزی دارا می باشد و همچینن می توان گفت که خاصیت رنگ پذیری چهار چوب فلزی یکی دیگر از دلایل موفقیت این نوع چهارچوب ها است 

قیمت چهار چوب درب ضد سرقت

بسیاری از مصرف کنندگان و طراحان دکوراسیون داخلی چهارچوب درب که از چوب ساخته شده باشد را برای درب های داخلی انتخاب می کنند. در گذشته روی پروفیل چوب یک شیار جهت چفت شدن لنگه درب ایجادمیشد و از این پروفیل ، چهارچوب از جنس چوب برای درب های اتاق تولید می کردند.

ولی امروزه با توجه به تنوع سلیقه مشتریان و استفاده از ابزار های جدید در ساخت انواع مدل های پروفیل از جنس چوب عمدتا MDF امکان طراحی و ساخت انواع چهارچوب از جنس چوب برای درب های داخلی فراهم شده است.  معمولا برای درب داخلی ساختمان و یا حتی درب های ورودی از چهارچوب از جنس چوب استفاده می شود که به نوبه خود از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت محصولات و مشاهده نمونه کارها با راسان درب تماس بگیرید.

اجزاي چهارچوب درب ضد سرقت

چهار چوب خود یکی از اجزای درب ضد سرقت است که دارای قسمت های مختلفی است:

  1.  زوار لاستیکی كه بر روی تمامی چهارچوب‌ ها به جهت جلوگیری از عبور هوا، گرد، غبار و صدا از بین چهارچوب و لنگه درب طراحی شده است.
  2.  بدنه چهارچوب كه از ورق فلزی 2 میلی‌ متری بسیار مستحکم ساخته شده
  3.  قاب زبانه كه از جنس استیل و بسیار قوی به جهت نگهداری زبانه قفل برای درب ‌های ضد سرقت و معمولی استفاده می‌شود، درب‌های ضد سرقت در 4 نقطه تعبیه شده است.
  4.  ریل موقت جهت نگهداری ساختار چهارچوب در ابعاد طراحی شده، برای لنگه جهت نصب دقیق چهارچوب استفاده می‌گردد.
  5.  فضای خالی برای ثابت نگه داشتن چهار چوب بر روی دیوار که به صورت معمول با آجرهای دیوار قابل چفت شدن می‌باشد.
  6.  لولا برای درب‌ های ضد سرقت: از 3 عدد لولا استفاده شده است و تا ۹۰ درجه باز شدن لنگه قابل مشاهده نمی‌باشد.
  7. زنجیر درب یکی از اجزای اختیاری درب ضد سرقت، زنجیر درب است، این باعث می‌شود که درب را کمی باز کنید و شخصی که پشت درب است را به راحتی ببینید.

چهار چوب چوبی

طریقه نصب چهار چوب درب ضد سرقت

در موقع نصب چهارچوب ها باید دقت گردد که عضو فوقانی چارچوب های هم ارتفاع، تماما در یک تراز قرار گیرند، به علاوه هر چهارچوب باید به خودی خود تراز باشد. برای همتراز بودن عضو فوقانی چارچوب ها، ابتدا یک خط تراز در محل فضای تقسیم یا راهرو ساختمان که محل قرار گرفتن بازشوهاست، روی دیوار رسم می شود، مبنای این خط تراز می تواند کف یا سقف ساختمان باشد.

سپس در تمام سطوحی که قرار است چارچوب نصب شود، علامت گذاری صورت می گیرد و بعد سعی می شود که لبه فوقانی چارچوب ها تا این خط تراز فرضی به یک ارتفاع باشند. پس از تعیین محل چارچوب ها جای شاخک های چارچوب را خالی می کنند و چارچوب را در محل خود قرار می دهند و سپس اقدام به تراز کردن آن می نمایند.
سپس اقدام به شاقول نمودن سطوح بیرونی چهارچوب می نمایند، به قسمی که سر چارچوب کاملا قائم بوده و به سمت جلو یا عقب متمایل نباشد، پس از حصول اطمینان از شاقول و تراز بودن چارچوب، محل شاخک های آن را با گچ دستی در محل خود تثبیت می نمایند.

در نقاط رطوبتی پس از نصب چارچوب، گچ دستی را در نقاطی غیر از محل شاخک ها، مصرف و با نصب گوه به طور موقت چارچوب را در محل خود ثابت نموده و محل شاخکها را به وسیله ماسه و سیمان محکم می کنند.

یکی دو روز بعد که ملات ماسه و ایمان در جای خود محکم و گچ ها به علت رطوبت هوا سست شد، با مختصر تیشه کاری ملات گچ مصرف شده را از جای خود می کنند، پس از انجام عملیات به شرح فوق به منظور آزمایش کارهای انجام شده و جلوگیری از دوباره کاری، با ریسمان کار چهار گوشه چارچوب را به طور ضربدری به یکدیگر متصل می نمایند. چنانچه دو قطر چارچوب، که ریسمان بسته شده آزادنه با یکدیگر تماس داشته باشند، نشانگر آن است که کار به نحو صحیح انجام شده است.

فریم انتظار درب ضد سرقت

 ابعاد داخل به داخل فریم انتظار بایستی یک سانتی متر بیشتر از ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت باشد به عنوان مثال در صورتی که ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت  210*105 سانتی متر می باشد ابعاد فریم انتظار درب ضد سرقت باید 211*106 سانتی متر باشد.

توجه: ابعاد درب ضد سرقت از روبه رو(سمت بیرون واحد) بزرگتر از ابعاد پشت(سمت داخل واحد) درب ضد سرقت می باشد بنابراین فضای لازم از سمت بیرون(راه پله) برای دربهای ضد سرقت چین حداقل 5 سانتی بیشتر است.از این رو قسمت چهار سانتی متر از سمت بیرون نباید با هیچ نوع مصالحی پوشانده شود.اما از سمت داخل واحد می توان و بهتر است پوشیده شود.
نکات مهم در نصب فریم انتظار درب ضد سرقت:

  1. برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فریم انتظار دربهای ضد سرقت حتما قبل ار نصب درب ضد سرقت آن را رنگ آمیزی کنید.
  2. فریم انتظار درب ضد سرقت باید به صورت کامل، شاقول و تراز در محل نصب شود. و برای اطمینان از عدم دویدگی فریم انتظار ابعاد قطری آن را با هم مقایسه کنید و از برابری آن اطمینان حاصل کنید.
  3. فریم انتظار درب ضد سرقت باید به گونه ای نصب شود تا سطح بالائی پاخور فریم انتظار با سطح کف نهائی از سمت داخل و بیرون واحد کاملا هم سطح بوده و در هیچ شرایطی پایین تریا بالاتر از آن نباشد. (به طور خاص هم سطحی سمت بیرون واحد از اهمیت یشتری برخوردار است.)

به منظور خرید انواع چهار چوب درب ضد سرقت و دریافت مشاوره با راسان درب تماس بگیرید.

دیگر خدمات راسان درب:

تعمیر درب ضد سرقت



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • صابر قاسمیان
    بسیار عالیه
    • مدیر سایت

      ممنون از شما. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند شناخت درستی از چارچوب درب و کارکرد آن داشته باشید.

  • ندا میرحسین
    چهار چوب درب در امنیتش تاثیر داره؟ میشه از چارچوب درب قدیمی استفاده کنیم؟
    • مدیر سایت

      چارچوب باکیفیت بر روی مقاومت درب تاثیر گذار است و از اهرم نمودن درب جلوگیری می کند. اگر چارچوب قبلی شما مناسب باشد می توان از همان برای نصب درب ضد سرقت جدید استفاده نمود. برای نصب درب باید از یک نصاب ماهر کمک بگیرید.

  • علیرضا
    سلام. دو سال قبل درب ضد سرقت رو برای منزل نصب کردیم که به دلیل خراب شدن روکش درب به دلیل ضربه هایی که بهش وارد شد تصمیم به تعویض داریم. ایا لازمه در هنگام سفارش مجدد 4چوب برای درضدسرقت جدید بخریم؟
    • مدیر سایت

      سلام. اگر چهار چوب سالمه نیازی به تعویض ندارید و میتونین روی همون چهارچوب قبلی درب رو نصب کنین.

  • حسین نظری
    باعرض سلام وخسته نباشید وقتی که چهار چوب را استادکار نصب کرده روی چهار چوب چسب ریخته و موقه پاک کردن چسب رنگ چهار چوب پریده حالا باید چه رنگی بزنم ؟
    • مدیر سایت
      با سلام. برای رنگ نمودن چهارچوب های فلزی درب می توان از انواع رنگ اپوکسی و پلی اورتان استفاده نمود.
  • علی
    سلام میشه بگید فریم ولنگه خام برای تولیددرضدسرقت چطورتهیه کنم
    • مدیر سایت

      سلام. لطفا با واحد فروش تماس بگیرید.

تماس بگیرید