راسان درب
روکوب درب ضد سرقت

روکوب درب ضد سرقت در بین دیگر اجزای درب ضد سرقت که شامل لایه‌ ها، چهارچوب درب، قفل و کلید و... می باشد، به عنوان بخشی مهم در درب های ضد سرقت محسوب می شوند. روکوب به پوششی گفته می شود، که در بیشتر موارد برای زیبایی و شیک تر شدن درب ها مورد استفاده قرار می گیرند. این بخش فقط به زیباتر شدن نمای ظاهری درب کمک می کند، و در افزایش امنیت درب ها نقش ندارند.

راسان درب
راسان درب

روکوب درب ضد سرقت به عنوان یکی از مهم ترین بخش های درب ضد سرقت می باشد، که شما می توانید روکوب درب را بر روی چهارچوب درب ضد سرقت مشاهده کنید. با توجه به این که چهارچوب در نظر گرفته شده برای این درب ها باید مقاومت و استحکام بسیار زیادی داشته باشند، تا بتوانند به افزایش ایمنی درب ها کمک کنند، بهتر است، از چارچوب های فلزی استفاده کنیم. استفاده از این نوع چهارچوب باعث افزایش مقاومت می شود، ولی ممکن است، از نظر ظاهری زیبایی چندانی نداشته باشد. روکوب ها که در واقع نوعی روکش محسوب می شوند، که روی چارچوب را می پوشانند، تا یکدستی خوبی با درب ضد سرقت و بدنه ی آن ایجاد کنند.

قیمت روکوب درب ضد سرقت

خصوصیات ظاهری روکوب درب ضد سرقت

در مواردی که قصد خرید درب ضد سرقت را دارید، بهتر است، در رابطه با این درب ها یک سری اطلاعات داشته باشید، که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • با توجه به این که جنس روکوب ها مختلف می باشد، ولی در بیشتر موارد جنس روکوب ها از نوع ام دی اف می باشد. ورق MDF روی روکش هایی از جنس چوب های مختلفی مانند راش یا گردو ساخته می شود.
  • نمای ظاهری روکوب درب های ضد سرقت به صورت حرف L انگلیسی می باشد. همه ی چارچوب ها درب ضد سرقت را از بخش نما با این روکوب ها پوشش داد.
  • به شما توصیه می کنیم، که هنگام خرید این درب ها را با روکوب ها سفارش دهید.
  • رایج ترین مدل های آن شما شامل روکوب های تخت و ترک می باشند. نوع ترک آن دارای حالتی منحنی شکل است، و مرغوبیت بیشتری دارد.
  • در قسمت بالایی روکوب ها یک مدل تاج نیز اضافه کرد، که باعث زیبایی بیشتری به درب ضد سرقت می شود.
  • می توان روکوب های مختلف را روی چارچوب های مختلفی نصب کرد، و محدودیتی از نظر جنس و یا ابعاد وجود ندارد.

مزایای استفاده از روکوب درب

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • نصب سریع و آسان 
  • پوشش کامل نمای چهارچوب فلزی
  • تولید در تنوع های بالا از نظر طرح، رنگ و مدل‌ ها
  • مناسب برای نصب در سالن‌ ها، طبقات و بخش های مختلف ساختمان ها
  • پوشش آسیب دیدگی‌ های احتمالی اطراف چهارچوب به خاطر تعویض درب

با توجه به این که چهارچوب اصلی درب ضد سرقت به وسیله ی رنگ کوره ای رنگ آمیزی می‌ شود، می توانند نما و ظاهری متفاوت را به درب بدهد. قیمت تاج و روکوب درب ضد سرقت مناسب و مقرون به صرفه می باشد، ولی می توانند تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی ساختمان ها داشته باشد. در بیشتر ساختمان ها لوکس برای زیباسازی نمای ساختمان از تاج و روکوب درب استفاده می‌ کنند.

انواع روکوب درب ضد سرقت

روکوب درب ضد سرقت دارای مدلهای زیر می باشد:

روکوب های MDF با روکش پی وی سی

روکوب های MDF با روکش پی وی سی به عنوان یکی از رایج ترین نوع روکش های روکوب درب ضد سرقت می باشد، که از جنس پی وی سی هستند. کاربرد این روکوب ها مناسب برای مکان های رطوبت و نم دار می باشد.

روکوب های ام دی اف با روکش چوب طبیعی

این مدل از روکوب ها دارای روکش هایی از جنس چوب طبیعی می باشد، که به خاطر افزایش مقاومت حتماً باید رنگ آمیزی شوند. زمانی که بر روی بافت آن رنگ آمیزی می شود، باعث می شود، تا زیبایی بیشتری به روکوب بدهید. رنگ بندی در نظر گرفته شده برای این روکش ها تنوع بسیار زیادی دارد.

روکوب های ام دی اف خام

این نوع از روکوب ها که به شکل ورق های خام mdf می باشند، و تنها روکش آن ها، رنگی است، که رویشان زده می شود. مقاومت روکوب های mdf خام مقاومت بسیار زیادی نسبت به ضربه و یا حرارت و حتی رطوبت ندارند. زمانی که رنگ آمیزی این درب ها انجام می شود، باعث می شود، تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. معمولا در مدلهای درب ضد سرقت ارزان از روکوب استفاده نمی‌شود.

نظافت و تمیز کردن روکوب درب ضد سرقت

در بیشتر موارد تاج و روکوب در نظر گرفته شده برای درب ضد سرقت از نوع ام دی اف و با روکش چوبی راش و گردو طراحی و تولید می شوند. همین موضوع باعث می شود، تا نحوه ی نگهداری و تمیز کردن آن ها مانند درب های ضد سرقت باشد. برای این که بتوانیم روکوب درب ضد سرقت را شست و شو دهیم، چه کارهایی را باید انجام دهیم. زمانی که می خواهید، روکوب ها را شست و شو دهید، توصیه می کنیم، تا از همان روشی که برای تمیز کردن درب ضد سرقت استفاده می کنید، استفاده کنید. دلیل این موضوع هم این است، که جنس هر دو از روکش های چوب و ورق MDF است، و شرایط نگهداری آن ها یکسان می باشد.

نصب روکوب درب ضد سرقت

نصب روکوب درب ضد سرقت

در صورتی که نصب روکوب و یا تاج درب ضد سرقت را دارید، ابتدا باید در مورد نصابی که قرار است، درب را نصب کند، مطمئن باشید. در صورتی که در حین نصب آسیب و خسارتی به دیواره‌ های اطراف چهارچوب وارد شود، روکوب درب ضد سرقت روی آن‌ ها را خواهد پوشاند. پس از این که نصب درب تمام شد، حال باید شرایط برای نصب روکوب فراهم شود.

قیمت روکوب درب ضد سرقت

جهت اطلاع از قیمت روکوب درب ضد سرقت با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته، و پس از کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع روکوب ها نسبت به خرید آن اقدام کنید.

ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
نیاز به مشاوره دارید؟ x

شهرک آزادی- بلوار ولیعصر- خيابان محمد رسول الله- کوچه حبیب پلاک ۳۱ (قبل از بازدید حضوری حتما تلفنی هماهنگ کنید)

اینستاگرام درب ضد سرقت ارسال پیام در واتساپ